onsdag 1 oktober 2008

En pedagogisk dag

...hade vi i skolan idag. Gud vad kul det är att sitta på skolbänken igen!! Bläddrade igenom kurskatalogen på rasten idag och det finns massor med intressanta kurser jag skulle vilja gå!! Det gäller nog att smida medan järnet är varmt och anmäla sig när den jag går nu lider mot sitt slut. Man behöver ett break från jobbet då och då för att inte bli gaaalen!
Idag var det alltså pedagogik på schemat och det var inte alltför långdraget - kommer ihåg att jag tyckte det när jag gick min grundutbildning. Men hade ju en annan lärare då.

Imorgon är jag ledig och då kommer mina smågossar och Emma och hälsar på - det var länge sen jag fick gosa med dem nu. Sofia är hemma från Norge och kommer säkert hon med!
Jag önskar av hela mitt hjärta att mina döttrar kommer att få studieintresse så småningom - för vilken ynnest det är att få lära sig nya saker. Hoppas, hoppas att de inser detta och inte börjar studera så sent i livet som jag gjorde!!

Inga kommentarer: