tisdag 7 oktober 2008

Nääää.....

...vaknade i morse på min lediga dag och är FÖRKYLD IGEN!! Jag har aldrig varit med om maken - jag har aldrig varit förkyld mer än MAX två gånger/år förut!! Vad betyder detta? Är mitt immunförsvar på väg att klappa ihop och vad kan det då leda till??? Gaaaahhhh!!!!!

Igår var jag med min kära lilla dotter på utvecklingssamtal - INTE roligt!! Men för att börja med det positiva - hon hade ingen IG-varning på matematiken (samt samhällskunskapen) längre, utan hade höjt sig prestationsmässigt där! Då blev mamma lycklig och fick sockerdricka i magen! Men resten var en SORGLIG historia och jag höll faktiskt på att börja lipa där framför lärarinnan. Engelskan och svenskan - som var hennes starkaste ämnen förut - skiter hon helt enkelt i- kommer för sent och pratar bort lektionstiden....SUCK!!!
Och dessa J...A mobiltelefoner!!! Alltså jag begriper inte att eleverna tillåts att ha med sig dem på lektionerna. Det borde finnas en box eller nåt utanför varje klassrum där alla mobiler skulle läggas innan eleverna fick kliva in i klassrummet. För läraren har ju ingen rätt att ta ifrån dem mobilerna...som sagt HELT obegripligt!

Det roliga och lite gulliga var att på kvällen gick Karro till affären en sväng. Sen kom hon hem efter en stund och hade köpt chips och dip och läskeblask som hon bjöd sina arga föräldrar på! För att slippa mer skäll och tjat kan jag tro! Och JOOOOO hon SKAAAA skärpa sig i skolan!!!

Inga kommentarer: