onsdag 8 oktober 2008

En dag med Dr Olsson...

...har jag genomlidit idag - inget ont om honom, utan det är min FÖRKYLNING som har gjort att dagen känts extra lång. Inte bra att ronda när man är helt tjock i skallen - å andra sidan inte bra att ha direkt patientkontakt heller så...ronden var nog det bästa alternativet. Har inte råd att vara sjukskriven igen, tyvärr!
Så när jag kom hem kl 17.30 (övertid obligatoriskt på ronddagar!) var jag helt färdig. Skulle vara på gymnasieinformation ikväll med Karro, men jag ORKAR helt enkelt inte. Kenneth kunde heller inte komma ifrån - vilka usla, oengagerade föräldrar vi är!!! Karro blev dock inte särskilt besviken. Ingen av hennes kompisars föräldrar skulle dit enligt henne. Det är nog en sanning med modifikation.....Men Karro sa bara: " Men det spelar ju ingen roll om ni kollar på programmen - det är ju ändå jag som bestämmer vilket jag ska gå!!" Det har hon ju rätt i på sätt och vis, men idag kände jag att jag köpte hennes argument lite för lätt bara för att jag själv inte orkade gå med....Som sagt, jag är en usel mor!!

Ikväll börjar "Bonde söker fru", det måste man ju bara se! Och att inta horisontalläge i TV-soffan känns väldigt lockande just nu!!

1 kommentar:

Christina och Carina sa...

Men snälla goa Eva, vad håller Du på med? Karro kan väl välja själv vad hon vill läsa eller har Du och Kennet äntligen bestämt vad Ni vill läsa?!!! Snälla Eva, låt Karro bestämma själv. Se på mig som fortfarnde inte är vuxen men en UTBILDNING fick jag till slut i allafall. Det är aldrig försent!!!