lördag 11 oktober 2008

Äntligen.....
...känner jag mig som en människa igen. Kunde andas fritt genom näsan när jag vaknade och tror inte att jag hostade nåt större inatt. Så jag kände mig härligt energisk i morse - käkade frukost och sen in i duschen. Kenneth drog med grabbarna till Åby och Karro åkte till Torp med Linda, så jag är ENSAM - vad gött! Jag älskar att vara själver ibland!!
Tog en sväng till blomsterhandlarn och inhandlade orkidejord och dito näring. Tänkte försöka få mina oblommande orkideer att göra detta. Såg ett program på TV där några experter på dessa vackra blommor gav lite goda råd om skötsel. När rötterna börjar hänga i luften utanför krukan är det ett tecken på att det är för trångt! Rötterna ska vara i jorden enligt dessa kunniga människor. Mina orkideer har mer rötter utanför än i krukan så det blev omplantering för dem.
Jag tycker verkligen om att påta och pyssla med blommor. Pelargonier är mina största favoriter faktiskt och då helst Mårbacka. De har jag flyttat för vinterförvaring hem till svärfars källare, för
i våran lilla lya finns inte platsen så klart!
Toppen vore det att ha ett växthus, men jag måste ju ha en tomt att ställa det på först....

Inga kommentarer: