tisdag 21 oktober 2008

Fick ett glatt samtal...

...från Emma förut - Jyrki hade äntligen fått jobb och börjar redan i morgon! Vad skönt för dem, de har haft det knapert ett tag nu, trots att vi och andra har ställt upp med en slant då och då.


Själv har jag haft en behaglig dag på jobbet, vi har börjat så smått att vaccinera mot influensan och jag passade på att få en spruta själver också. Det gäller att passa på innan nästa förkylningsvirus ockuperar min lilla näsa .....
Fast de är ganska vackra när man ser dem så här från mikroskopiskt perspektiv, eller hur?
Imorgon är jag studieledig och ska sitta hemma och plugga lite om Typ 1-diabetes tänkte jag. Vi ska ha en föreläsning nästa onsdag och då kan det vara bra att vara lite förberedd. I Hemsjukvården är det nästan bara Typ 2-diabetiker som man stöter på och det är den som också ökar mest. Detta pga av ökad fetma som följd av våra allt sämre matvanor och minskade aktivitet. Åldersdiabetes, som Typ 2 också kallas, kryper allt längre ner i åldrarna nu har även 7-åringar fått diagnosen....
Nä, fy vad allvarligt det blev! Nu får vi ha lite roligt! Har hittat en favorit som jag gärna delar med mig av! Kolla kissekatten och kvällen är räddad!



Inga kommentarer: