tisdag 30 september 2008

Statistikvecka(or)

Finns det nåt värre än att behöva redovisa varendaste liten minut av arbetsdagen? Denna sysselsättning har vi en gång om året....eller två??...och då ska alltså allt vi gör under arbetspasset redovisas i detalj. T ex anhörigkontakt- 10 min, såromläggning - 30 min, kontakt med annan vårdgivare - 11,5 min osv osv. Ska väl inte vara så svårt tycker ni kanske, men si där har ni FEL! I vårt jobb får man nämligen inte tänka en tanke färdigt utan att bli avbruten!!! Så om jag klockat mig själv när jag inleder den där såromläggningen, så tappar jag snabbt tråden pga att mobilen ringer = kontakt med Hemvården á 2,5 min eller så knackar det på dörren = personalen som larmar att Olga har ramlat på sitt rum á 15 min + telefonkontakt med ambulansen á 5,5 min...........................................tillbaka till såromläggningen - öh....hur länge hade jag hållt på med den nu igen??.........................PUH!!

Men, men Carina the boss får tydligen ut väldigt mycket matnyttiga siffror från denna djävulsvecka som hon kan trycka upp under näsan på våra politiker. Siffror på ett papper är ju det enda de begriper. Så jag får väl stå ut - men är man en gnällspik så är man, haha!!

Idag var jag på VC (á 2 min) och lämnade lite prover. Morsade på Bloggarmorsan IRL (á 5 sekunder)!! Kul att äntligen ses, hörrudu!!

1 kommentar:

Helena sa...

Hihi..... Detsamma, detsamma.... Bloggarmorsan har vart sliten och trött idag men himla trevligt att se dig "live" oxå....... Får förhoppningsvis tid att växla några ord framöver "utanför statistiken"!
^^^^^^^kram^^^^^^^^