söndag 28 september 2008

Träningsvärk

...i armarna har jag efter shoppingrundan på Överby igår. Brände ca 5000 spänn....så nu blir det fattigt igen resten av månaden. Köpte allt på min lista utom doftljus och väska (blev en ny plånbok istället..). Rörigt värre var det inne på Siba-huset - saknade caféet som var puts väck! Tyckte det kändes allmänt mindre och trängre, men det kanske blir bra när det blir färdigt.
Karro var en liten tonårsängel hela dagen, tiggde inte värst mycket faktiskt! "Idag är det DU som ska handla, mamma" sa hon - hon KAN vara riktigt gullig om hon vill fast hon har tvåfärgat löshår och 1 kg mascara på ögonfransarna! Följde t o m in på Indiska utan att gnälla!!Men hon fick en ny jacka, ett par stövlar, ett armband, en plånbok och två tröjor...så helt lottlös var hon ju inte.
Emma anlände till Överby med hela familjen - visst är det kul att se barna, men det är inte så lätt att umgås med dem i ett shoppingcenter ska gudarna veta! Oliver springer runt och gömmer sig bakom klädställningarna och har hur kul som helst. Men det blev ju inte så lätt för Emsan att kolla på kläder till sig själv som var meningen! Själv var jag ju TVUNGEN att hitta kläder till mig, eftersom det var helt tomt i min garderob - så jag kände mig inte som nån bra mormor igår...

Idag gick vi först den obligatoriska tipspromenaden (jag vann som vanligt över Kenneth) och sen åkte vi på trav i Åmål. Kände att jag måste kompensera gubben för att han inte kunde komma iväg till Färjestad igår. Det var ju fint väder också och då kan det vara lite mysigt att följa med och ha kaffekorg med sig. Förlorade bara 46 kronor också så det var överkomligt.

Inga kommentarer: