fredag 26 september 2008

Inköpslista...
  • jeans
  • jacka
  • tröjor x flera stycken
  • hårspänne
  • BH??
  • halsduk/sjal
  • skor? stövlar?
  • doftljus!!!
  • ny kudde till Kenneth...
  • väska?? Jo...visst "behöver" jag en ny väska?!
  • med mera, med mera, med mera - Karro och Emma? är ju med.....

Kenneth tycker att vi ska åka till Karlstad istället för Trollhättan = dumpa mig i stan och sen dra ut till Färjestad och se på trav! Han tror jag är korkad antagligen! Det blir Trollhättan, with or without him!

************

Igår kom beskedet att Håfreströms bruk ska läggas ner - en inte oväntad men ändå chockartad nyhet. Hela samhället kommer att dö ut - usch jag avundas inte de som blir av med sina jobb. I många familjer jobbar både mannen och kvinnan på fabriken. Melleruds kommun har inget att erbjuda dessa människor, då det mest satsas på turismen på det här stället!

Vet inte vad som skulle kunna få våra ungdomar att stanna kvar i den här hålan. Levande landsbygd, jo tjosan!

2 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Hoppas du hittade något på don shoppingrunda. Du kanske tom hittade en BH men jag hoppas du inte gjorde som Svea...provade din egen!!!!

Mia sa...

Hej, Mias Tårtor här, nej det är sugarpaste på tårtorna, lättare att arbeta med än marsipan som lätt blir kletigt. Håll utkik, det kommer fler bilder på bloggen idag!