torsdag 25 september 2008

Pluggdag


Det tog en stund men sen kom jag igång. Läser för fullt om glukoneogenes, glykogenolys och glykogen. Det står en del förklaringar på dessa fenomen i mina hitills två böcker om Diabetes. Vågar man köpa några fler tro? Fick då ingen ersättning i lönekuveretet, på de drygt 800 kronorna jag redan lagt ut, som utlovades! Är jag förvånad? Nej, det är jag inte!


Till helgen ska jag åka till Överby och shoppa kläder och annat som jag inte behöver lika mycket. Måste ha en jacka och minst två par jeans. Fy, jag hatar som sagt att shoppa kläder. Slinker dock gärna in på Indiska och köper nån liten pryttel av nåt slag - Karro försöker alltid med stor möda och uppfinningsrikedom få mig att titta åt ett annat håll när vi närmar oss den affären. Hon tycker den är pest å pina och försöker styra min kosa till Pondus-butiken, så att hon kan tjata till sig ett par Björn Borg-trosor eller en Svea-tröja för flera tusen. Hoppas den där märkeshysterin snart är över- den är som värst nu i 14-15-årsåldern. Det vet jag med facit i hand - är inne på 3:e tonårstjejen!!

Ska ta med mig Emma-pemma också. Hon kan verkligen behöva lite nya kläder, den stackars fattiglappen! Hon är verkligen jätteduktig, trots sina 22 år. Sköter om sina små pojkar med stor kärlek. Lagar riktig husmanskost till dem osv. Strävar och jobbar extra för att kunna försörja sin lilla familj, trots att Lukas bara är drygt 3 månader.
Här tröstar hon en ledsen liten Oliver

1 kommentar:

Christina och Carina sa...

Gud vad du är duktig???Du får döpa om dig till Syster redig! Själv har jag inte läst ett ord ännu,. Hu