onsdag 17 september 2008

Trollhättan T&R

Idag var det skoldag igen i min diabeteskurs - kul! Trevligt och lärorikt att träffa kolleger från andra kommuner och jämföra deras arbetsrutiner med våra. Kan bara konstatera att det ser helt olika ut! Vi i Mellerud gör alldeles för mycket som inte åligger våran yrkesroll. Ta bara detta med "våra" leasingbilar - alltså jag stör mig på att vi sjuksköterskor ska vara "bilansvariga" med allt vad det innebär. T ex ringa och beställa tid för service, se till att däcken blir bytta vår och vinter, fylla på spolarvätskor och fan och hans morfar!!! "Vem ska annars göra det, om inte den som kör", säger våran MAS......grhhaa!!!!!
Kollegan från Vargöns HSV höll på att störta när vi berättade detta idag - i Vargön har de en VAKTMÄSTARE som sköter allt sånt där inklusive TANKAR deras bilar!
Jag har f-n i mej inte läst 3 år på högskolan för att sköta bilar! Malin och jag bestämde oss för att ta upp detta med "käre" MASen igen. Herregud vi måste väl använda vår kompetens till viktigare saker. Står det i vår arbetsbeskrivning att omvårdnad av BILAR ingår? HAR vi någon arbetsbeskrivning på HSV???
Usch vad ilsk jag blev där...10,9,8,7,6,5,4,3,2,1...puh..så lugn igen!
**************************************************************************************

I måndags var jag väldigt duktig och bakade en äpplekaka!
Den blev riktigt god faktiskt - och snygg!!

3 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Jag håller helt med och jag är med!!!! Något material till mig från skolan. Det har ju fortfarande inte kommit ut något kompendium eller annat på Disco, det stör mig!

Emma Grenander sa...

Hej! Du är väldigt dålig på att uppdatera din blogg, mammsen. Och detta har jag kommenterat förut. SKÄRPNING! :)

Förresten, kan du inte baka äpplekaka nästa gång vi kommer? Den är ju så förbaskat god.

Kram Emma

Helena sa...

Det låter fruktansvärt dyrt och ineffektivt att låta syrrorna sköta bilarna!! Jag tycker det verkar som om ni har mer än nog med arbete vad gäller patienterna! Stå på er!
Jag pluggar oxå just nu och visst är det kul!! Inte bara det man läser utan även kontakterna man knyter med andra medsystrar!
***Kram***