lördag 6 september 2008

Lördagsmys...all by my self!
Jaha, nu gick Karro ut genom dörren och här sitter jag alldeles allena. Datorn helt för mig själv - gudars vilken lyx!!
Emma och morsan har varit här under dagen och bakat tårtbottnar för dopet i morgon. Jag hjälpte inte till ett dugg, utan ägnade mig åt stryktvätten - modell Mount Everest! Nu är den väck för denna gången iaf. Men sen lagade jag faktiskt middag åt de flitiga bagarna! Stekt lax med kall sås och potatis - alltid lika gott!

Fick lite panik i tisdags när Emma ringde och frågade mig vad hon skulle bjuda på på dopet!! "Men gud unge, har du inte planerat färdigt ditt kalas - det är ju på söndag och du har bjudit 35-40 pers!!"
Jag, som skulle jobba resten av veckan, fick ringa till min kära mor och Emmas mormor och be henne snällt om hjälp med tårtbak. Hon blev lite paff för hon hade nämligen inte ens fått nån inbjudan till dopet och hade ingen aaaaning om att det var nu på söndag!!
Emma svär på att hon bjudit henne och morsan säger tvärt om. Som tur var ställde hon iallafall upp och hjälpte till, så nu blir det nog bra får vi tro.....
Fy för fasiken vad fattig jag är den här månaden - som precis har börjat! Fick dålig lön pga att jag sjukskrev mig på semestern. Så jag får rota fram nåt gammalt, som jag inte slängde i klädinsamlingen, till dopet. Ja, ja det är tur att det inte är kungaparet som kommer utan en hoper ganska alldagliga människor - vad jag vet!!?? Hoppas ingen tar åt sig, haha! Jag är i alla fall alldaglig och vanlig så det räcker och blir över!
Jag får väl göra som Bloggarmorsan rekommenderade och börja sälja skrot på Tradera! Det verkar så krångligt bara. Jag har allt varit inne nån gång och bjudit på nåt, men aldrig vunnit budgivningen. Skulle behöva en väldigt utförlig manual på hur försäljning osv går till, så kanske jag vågar prova på det!

3 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Rodna inte, måste ju få vara lite "rolig" ibland. Tradera är toppen, säger jag som nästan är beroende av den sida, Du kan få hjälp av mig!!!

Isabelles moster sa...

Hej!
Ja det var ju kul med namnet och dessutom är du syrra med! Vilket sammanträffande! Du får ha en trevlig vecka!
Kram C

Malin sa...

Hej. Jag är god vän med "Bloggarmorsan" ville bara berätta att hon fått in mig i traderavärlden och det är riktigt kul. Men jag ligger lågt just nu efterdom jag precis har börjat skolan och det är mycket med det. Men testa du, det är himla kul när man kan få in lite pengar på något man ändå inte använder. Lycka till!