måndag 8 september 2008

Kanske en perfekt dag för svampletande?

..eller kanske inte. Regnet hänger i luften och jag ringde precis till mor och frågade om hon hade lust att hänga med en sväng till skogs. Hon var mycket tveksam...hade inga gummistövlar...
Pappa var en hejare på att plocka svamp - synd att jag inte fick ärva hans hemliga svampställen innan han försvann från denna jord. SAKNAR DIG PAPPA!!!!! På fredag är det 7 månader sedan han dog........
Fotot på pappa i sina bästa dagar är taget i augusti 1969. Han är i sitt rätta element, nämligen i en båt på sjön! Tror att det är
från nån semester uppe i Norrland.
Det var så vi tillbringade somrarna när jag var liten - bland myggen upp vid nån fjällsjö som kryllade av lax och harr. Åka till värmen söderöver fanns inte i pappas begreppsvärld förrän han träffade sin nya fru - då var det framförallt Thailand som gällde. Undrar om han egentligen tyckte det var så kul...skogsmänniska som han var....Har liksom svårt att föreställa mig honom på nån stor flygplats med gater hit och dit. Han blev nog rätt stressad då om jag kände honom rätt! Visst var han snygg, min pappa!!!

Igår var det dop för lille Lukas. Jag fick uppdraget att vara fotograf, något jag misslyckades totalt med!! Måste ha varit nåt fel med blixten för 98% av korten blev VÄLDIGT mörka.....Prällen var en härlig snubbe - Martin hette han och var väl dryga 30 år. Vi skrattade gott i församlingen åt hans predikan - han hade klart stan-up-comedy-talang! Sån skulle fler präster vara om de vill locka yngre besökare till kyrkan!
Här är i alla fall EN bild som blev nåt så
när lyckad....
Lukas var ganska foglig och hans storebror Oliver uppförde sig exemplariskt!
Han satt stilla i kyrkbänken och läste psalmboken med stort engagemang!! Men som han såg ut!! Han sprang in i husväggen hos morfar förra veckan och fick en bula, modell tennisboll i pannan. Nu hade den så att säga sjunkit nedåt med två blåtiror som resultat. Får nog införskaffa en liten hjälm åt pojkstackarn!
Så här glad var i alla fall Lukas när dopet var över!
Tror sjutton det - fick så mycket presenter så!!
Nej nu måste jag hoppa in i duschen och få lite nyttigt gjort på min "lediga" dag!
Imorgon bär det av till Göteborg på en tvådagars föreläsning om Procapita - vårt datasystem. Carina the boss har utsett MOI till en av de Procapita-ansvariga! JAG som knappt vet skillnaden på Word och Excel! Ska jag ta det som en komplimang eller..??







1 kommentar:

Christina och Carina sa...

Han ser ut som Dig! Dessutom har han en gloria på fotot, HaHa