tisdag 2 september 2008

Klädinsamling

Fick en sån där lapp om klädinsamling i brevlådan igår, så idag har jag rensat ur en massa gammal skit. Men kors vad det är svårt att skiljas från vissa paltor, trots att man inte använt dem på hundra år. Har nån knäpp vision om att "det kan nog bli modernt igen" med volangkjolar med paljetter eller "om jag går ner 10 kg så kan jag ju ha de där gamla jeansen - de är ju nästan nya". Att jag fött tre barn efter att de inhandlades nån gång på 80-talet har ju ingen betydelse....
Nä men faktum är att jag fick ihop en hel säck och känner mig väldigt duktig - måste bara skynda mig att ställa ut den vid brevlådan innan jag börjar rota upp nån gammal jumper igen...
Man kan bara undra var kläderna hamnar- eller det kanske man ska låta bli att undra föresten. Är det verkligen nån annan som vill ha min gamla skit?? Men det är ju säkerligen ekonomiskt försvarbart -herregud inte kör de väl runt med lastbil och hämtar gamla kläder av välgörenhet - så mycket begriper jag ialla fall! "Till förmån för handikappades rekreation" - jo, jo säkert!!
Kommer ihåg efter tsunamin i Asien - Röda Korset fick ju in MÄNGDER med kläder för folk visste inte till sig av välvilja! Filtar, dunjackor, mössor och vantar. Det kom säkert till nytta i den 40-gradiga värmen i Thailand...Men alla ville ju göra NÅGOT för att hjälpa till. Hörde sen att dessa hjälpsändningar inte kom så långt och det kanske var lika bra det. Det var nog mycket bättre att fylla transporterna med mediciner, mat och andra förnödenheter.

Nä nu måste jag packa ihop mig och komma iväg till jobbet. Ska ha medarbetar/lönesamtal med Carina The Boss kl 13. Jag är lika förberedd som vanligt!

1 kommentar:

Helena sa...

Du får börja kränga saker via Tradera! Jättekul!!!!!
Hoppas medarbetarsamtalet gick bra!
*kram*