söndag 21 september 2008

ALLA som läser detta inlägg utmanar jag ! Gör denna lista!
DIVERSE:
Namn: Eva
Födelsedag: 30 maj
Ålder: 46
Född: Vänersborg
Första bostad: Jag tror det var på Allègatan i Brålanda. Pappa och mamma hyrde övervåningen på ett hus.
Ögonfärg: Blå
Hårfärg: Brun
Längd: 172
Höger/vänsterhänt: Höger
Stjärntecken: Tvillingarna
Sko stl: 39
Är dina föräldrar skilda: Ja. De skildes när jag var 20.
Din svaghet: Gillar godis, kakor och bullar alldeles för mycket!
Mest använda fras på msn: Pratar nästan bara med mina döttrar på msn - "ok" kanske...
Det första du tänker på när du vaknar: Åh nej är det redan morgon???!!!
BRUKAR DU:
Titta på dig själv i spegeln: Ja, är så illa tvungen ibland...
Skrika: Det händer, men inte särskilt ofta.
Sova: Ja, sju timmar per natt
Ha ångest: Nej
Skada dig själv med flit: Nej
Ta mediciner du inte borde ta: Nej
Vilja dö: Nej, huvva...
Drömma mardrömmar: Sällan
Ta droger: Nej varför skulle jag???
Försöka vara annorlunda: Annorlunda än vem? Mig själv?
Klä dig i svart: Ja men inte helsvart mer än på begravning...
Gå i skolan: Japp, varannan onsdag
Lita på folk: Jag litar helt på vissa, andra inte alls.
VEM:
Pussa dig sist: Kenneth, my love
Vill du prata med: Min pappa...men jag får tyvärr inget svar
Vill du vara som: För sent att tänka på det- jag är den jag är på gott och ont.
Gjorde dig riktigt glad senast: Måste varit mina gulliga barnbarn, Oliver och Lukas.
Fick du sms från senast: Karolina
Ringde dig senast: Kenneth, när jag var ute i svampskogen idag.
Är vackrast på jorden: Mina döttrar och barnbarn, Kenneth
HAR DU:
För många vänner: Nej, kan man ha FÖR många??
Tvångstankar: Nej, inga som jag inte kan hantera...haha.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej, är visserligen inte utredd...så vem vet..
Någon fysisk sjukdom: Inte vad jag vet...ta i trä..
Någon skada: Nej
Färgat håret: Absolut!!
Brutit några ben: Nej
Några piercing: Hål i öronen?
Egen dator: Ja
Bra självförtroende: För det mesta
Kysst någon : Ja, mest grodor
Sagt jag älskar dig till någon idag: Nej, faktiskt inte. Får fixa det innan sängdags. Emma, Sofia, Karolina, Oliver, Lukas och Kenneth: JAG ÄLSKAR ER!!!!
Varit kär: En och annan gång
Lämnat landet: Ja
Gjort något olagligt: Kört för fort??
HUR:
Går du: Hur? Tar det ena benet före det andra - växelvis...
Svarar du i telefonen: Ja, det är Eva
Fördriver du tiden: HAHAHA- vilken tid?? Rolig fråga det där.....haha....
Tjänar du pengar: Ja, men alldeles för lite!!
Ofta diskar du: Varje dag men har go hjälp av Mr Elektrohelios.
Ofta städar du: En gång i veckan. Lite plock där emellan...
Många stör du dig på: Det finns en och annan ja.....Försöker jobba med mig själv på det planet för att spara på min energi.
Ofta träffar du din familj: Emma med familj och Sofia för sällan pga geografin. Min bror - vill jag också spendera mer tid med. Men var finns tiden??
FAVORIT:
Färg: Blått
Mat: Fisk
Djur: Häst och hund
Glass: Lösglass
Godis: Marianne
Sallad: Grekisk
Fotbollsspelare: kul....
Låt: Hotel California med Eagles
Nummer: 7
Tuggummi: Använder jag mig inte av
Helgdag: Lördag
Årstid: Alla fyra har sin tjusning.
Tandkräm: Pepsodent X-fresh
Radiostation: Rix fm - Morgonzoo
Doft: Hugo Boss - Voman
VÄNNER OCH LIVET:
Vad vill du bli när du blir stor: Mindre
Hur vill du dö: I sömnen, smärtfritt.
Vem är mest högljudd: Kenneth och svärfar Gunnar när de försöker överrösta varandra!
Vilka av dina vänner är mest lik dig: Ingen är som jag...
Vem får dig mest att skratta: Min bror Uffe är ganska rolig, Birthe på jobbet - hon vet inte vad kul hon är!
Vilka har du känt längst: Marita, Britt-Marie
Vem är blygast: Den var svår...känner ingen som är direkt blygsam...
När grät du mest: När min pappa dog
Vad är den bästa känslan i världen: När Emma vände och tog den rätta vägen i livet!!
Värsta känslan: Att se sitt barn (Emma) må så dåligt och att helt maktlös inte kunna göra något mer för att hjälpa henne, utan bara hoppas att hon själv skulle komma till insikt. Vilket hon tack och lov gjorde!
Vart vill du bo i framtiden: I ett hus som står ute om natten!
Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle det vara: Kroppsligt; fettsuga magen (om det var riskfritt, vilket det inte är). Själsligt; inte vara så gnällig om småsaker.
HAR DU NÅGONSIN:
Varit kär: Ja har jag ju sagt!
Blivit dissad: Japp
Dissat någon: Japp
Tänkt på självmord: Japp (16 år och dumpad av en kille...)
Sovit utomhus: Ínte en hel natt
Gråtit i skolan: Säkerligen
Spytt i skolan: Säkerligen
Velat bli modell: Säkerligen
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: Säkerligen
Sett en död människa: Allt för många gånger...
Druckit alkohol: Japp
Använt droger: Verkligen inte!!!!!
Rökt: Provat, ja...
Ätit sushi: Nej
DU:
Svär: Ja men försöker lägga band på mig....
Sjunger bra: Hyfsat
Duschar dagligen: Ja
Vill gå på högskola/universitet: Gör det nu en sväng igen..
Vill gifta dig: Redan avklarat
Tror på dig själv: Är så illa tvungen
Kommer överens med dina föräldrar: Mamma - nja...periodvis
Gillar åska: Japp
Spelar något instrument: Kan plinka lite på gitarren
Äger en iPod: Nej
Går till kyrkan: Nej inte regelbundet
Dagbok: Jag bloggar ju!
Sjunger i duschen: Japp
THIS OR THAT:
Pepsi/Cola: Coca cola.
Mcdonalds/Burger king: McDonalds om jag måste välja på två onda ting
Choklad/Vanilj: choklad
Jordgubbar/blåbär: jordgubbar
Kött/Veg: kött...eller...veg...
Tv/film: TV
Gitarr/trummor: Gitarr
Adidas/Nike: Adidas
Kinamat/Mexikansk: Kinamat
MTV/VH1: Que??
Blind/Döv: döv
KAN DU:
Gå ner i splitt: Nej
Skriva med båda händerna: nej
Vissla: jaa
Blåsa en bubbla: Ja
Rulla din tunga i en cirkel: Ja
Ha dina ögon i kors: Ja..gud så begåvat!
Nudda näsan med tungan: Nej
Äta vad du vill utan att oroa dig: Nej
VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN:
Du nuddade: Kenneth
Du pratade i telefonen med: Karolina
Du kramade: Kenneth
Du skällde på:Karolina....
Du sportade med: Kenneth - tipspromenad!!!

1 kommentar:

Christina och Carina sa...

Vad händer om jag inte antar utmaningen??