fredag 12 september 2008

Jag behöver kläder....

...och jag HATAR att shoppa dem - det är ett nödvändigt ont. Har aldrig tyckt om att knö in mig i en provhytt, vilket oftast resulterat i att jag köpt kläder jag TROR passar utan att prova, bara för att komma hem och konstatera att så ICKE var fallet. Att jag aldrig lär mig!!! Just nu har jag tre rutiga skjortor i garderoben som prislappen hänger kvar på = aldrig använda!! Jag är nämligen ganska välutrustad upptill = det spretar mellan knapparna!!!
Alltså jag fattar inte att en del tjejers/kvinnors högsta önskan är en stor byst - jag skulle byta med dem på samma dag om det gick!! Men missförstå mig inte - jag är tacksam att jag (förhoppningsvis, iaf enl senaste mammografin..) har friska bröst och skulle således inte lägga mig under kniven för att förminska/försköna mina tuttar - så länge jag inte får ont i axlar och rygg förstås. Dessutom är de omtyckta av min gubbe, icke att förglömma...

Men det här med kroppar och kroppsideal är ganska intressant - det verkar inte som det finns många som är helnöjda med den form de är stöpta i. Själv har jag kommit upp i den åldern (hu, det låter tungt...) att jag är glad varje morgon jag vaknar frisk och att jag faktiskt har en funktionell kropp som fungerar bra i vardagen - och även till fest, haha!!

Idag har min kropp och jag varit på föreläsning hela dagen och stolarna i Tingshuset var faktiskt inte hårda alls - tack för det! Lunchade gjorde vi på Thairestaurangen och det var väldigt gott och trevligt på alla vis. Imorogn är det lördag och dags för den årliga kusinträffen i Järbo state, strax innan Högsäter. Det brukar alltid vara roligt och nu det senaste har det tillkommit nya släktingar varje år i form av små bäbisar. Mina kusiner är högproducerande må jag säga. Återkommer med lite bilder förhoppningsvis.

Fick ett stort kuvert på posten idag från Fonus. Nu är äntligen arvsskiftet klart efter pappa. Det känns skönt men fruktansvärt tomt och definitivt - det finns inga mer trådar att hålla kvar i så att säga. Nu är allt helt över.
Blev så rörd när jag såg listan på tillgångarna som dödsboet innehöll. Där stod nämligen den tjugan, som pappa hade i sin plånbok när han dog, med.....

1 kommentar:

Christina och Carina sa...

Nu är det dags att lära dig tradera?!!!!