onsdag 2 juli 2008

Den stora husvagnsjakten

Gubben slutade på middagen igår och efter en delikat lunch drog vi iväg på husvagnssökande. Första anhalten var Trestad center. Här fanns vagnar i olika prisklasser från 50 000 laxar och uppåt. Dessvärre kunde jag ganska snart konstatera att alla modeller måste haft en och samma inredningsdesigner: en gammal pensionerad bordellmamma. Det var rysch och pysch och blänkande tyger i alla möjliga, men mest omöjliga kombinationer. Alltså vi tittade in i en Hobby husvagn av senaste årsmodell och möttes av GULDFÄRGADE gardiner med dito överkast på dubbelsängen. YAAAKH. Detta får mig att börja tvivla lite på vårt projekt. Har alla husvagnsägare så här FRUKTANSVÄRT dålig smak. Antagligen eftersom alla vagnar inreds på detta vis. Alltså det finns ju inte en chans till att sätta sin egen prägel i en dylik "bostad". Då får man riva ut hela inredningen!
Vi lämnade hastigt denna butik och satte kurs mot nästa ställe- Fritidscenter. Här var försäljaren en trevlig man som gav ett förtroendegivande intryck på oss. Efter att ha knallat ut och in i 20-30 husvagnar, där samma designer lämnat samma oefterhärmliga avtryck, hittade vi faktiskt en vagn modell Adria. När denna inreddes hade bordellmamman troligtvis ett skov i sin syfilis och var sjukskriven, för här var gardinerna och möbeltyget någorlunda diskret marinblått (med en onödig accent i form av ett knallrött gardinomtag). Vi tar den! Tänk vad lite tyg kan göra. Sagt och gjort, vi reserverade husvagnen tills dagen därpå, då vi måste se över finansieringen först. Mycket utmattade och trötta kom vi hem. Jag satte mig vid datorn och gick in på Blocket. Vad hittar jag där om inte EXAKT en lika dan husvagn, fast inklusive ett stort fint förtält. Åttatusen billigare också!
Gubben ringde upp snubben som sålde. Han bodde i Trollhättan och ville att vi skulle komma och titta på underverket på stört! Asså- vi har precis kommit hem från Trollhättan. Kan vi ta det imorgon?? Det kunde vi tydligen enligt gubben.
En sak LOVAR och SVÄR jag på. I min husvagn kommer det inte komma en enda plast/tyg-blomma över tröskeln! Inga små fontäner och myspyslyktor i "trädgården"! Jag sväääär!!!!

Inga kommentarer: