tisdag 15 juli 2008



Tack för den...

Vaknade med världens nästäppa i morse. Kenneth har haft en "manlig" hela veckan och gått och snörat. Klart att han skulle smitta ner mig! Har sagt till honom tusen gånger att nysa i armvecket istället för i handen, men denna vana är mycket svår att bryta.
Själv har jag blivit ett hygienfreak. Har blivit lite som en sport att försöka lyckas undvika magsjukeepidemierna som härjar på jobbet då och då. Hittills har jag faktiskt klarat mig - peppar, peppar! Men det går åt en hel del handsprit. Faktum är att vårdpersonalens hygienrutiner måste förbättras - det är ju vi som sprider smittan på sjukhusen och boendena till 90 %. Men fortfarande ser man personal som arbetar i långärmade tröjor och med ringar på fingrarna. Snuskigt!

Vad gör man då när man är lite småkrasslig? Man ska ju inte anstränga sig, så städning och motionera går bort....mkt tråkigt =). Ja jag sitter ju här nu och försöker plita ihop lite, sen tar jag nog en och annan match i Betapet! Alltså det är så kul, avkopplande och tidsfördrivande. Gratis är det också, ni måste prova! Har ni nån gång spelat Alfapet så hajar ni spelreglerna omgående. Emma säger att jag är beroende av Betapet och det ligger kanske nåt i det - men nån last måste man ha och denna är garanterat skadefri för både mig och min omgivning!

Måste ringa till Emma sen och varna henne - hon har förkylda barn att vänta sig om några dagar. Jag pussade ju på både Lukas och Oliver igår.
Visst är bebisfötter underbara!!






Inga kommentarer: