torsdag 10 juli 2008


Strömstad, here we come

Så drog vi iväg med husvagnsekipaget tidigt igår morse. Vädret var med oss = SOLSKEN!
Men fy fasen för att åka omkring med en husvagn på vägarna. Trögt och sakta går det och övriga bilister ligger irriterat klistrade bakom för att kunna köra om. Inget för mig. Dyrt måste det bli och hur miljöovänligt som helst. Slurk, slurk säger det i bensintanken. Svärfar mötte upp på Lagunens camping och sen började trixandet att få vagnen på plats. Helt plötsligt ser man nyfikna ögon bakom varje husvagnsfönster - "hallå, kom och titta, nu kommer det en ny, nu ska vi se hur lång tid det tar innan de blir ovänner..."


Ja jag ska inte säga nåt, det är faktiskt ganska kul att se när världsmästaren (mannen) ska visa frugan hur en snygg husvagnsparkering går till. Frugan går ur bilen och försöker dirigera det hela, och går det åt pipan så är det så klart hennes fel! " Oj,oj, oj älskling nu har du kört ner grannens plastblommerabatt - kör fram lite älskling...nej, nej FRAM..så ja...en centimeter till...NEJ!!! Oj det låg en solstol där....backa lite...STOPP!


Detta gällde nu inte mej och min världsmä... jag menar min man. Vi fick våran husvagn på plats ganska omgående. Med god hjälp av svärfar och hans vattenpass blev allt perfekt! Han är fruktansvärt noggrann, min svärfar. Allt ska vara på millimetern innan han blir nöjd.



Svärfar pekade och gubben skruvade. Vi hade ALDRIG klarat detta utan hans hjälp! Tack Gunnar!





Här har altangolvet börjat ta form. Själv satt jag och löste suduko, vad skulle lilla jaag göra annars. Ok, jag lyfte väl lite bräder här och höll i nån regel där. Det är en fröjd att se andra jobba :D.

Far och son Magnusson

Sen käkade vi på restaurangen på campingen. Kunde konstatera att de tyvärr bytt kock. Blev serverad en urtråkig, färglös räksallad som hade dränkts med dressing. Det borde vara LAG på färska räkor i räksallad när man är på kusten, inte burkräkor!


Utsikt från restaurangen



Inga kommentarer: