fredag 4 juli 2008

Kanalyra - årets (positiva) händelse i Mellerud!

Ja idag drar den igång, den vida berömda Kanalyran. Öltält, starka män och småstjärnor. År efter år samma upplägg. En barnkarusell i det hörnet och en elektrisk tjur i det hörnet. Men det drar folk. Vi är inte direkt kräsna här ute på vischan. Regn blir det säkert, det hör till. Alltså jag vill inte vara negativ...det ÄR roligt att det fortfarande finns eldsjälar som lägger flera hundra timmar av ideellt arbete på att ragga artister och sponsorer. Ideella eldsjälar är ett sällsynt släkte. Så visst, jag tar väl ett varv på köpingen imorgon. Man brukar ju, om inte annat, träffa på gamla hemvändarkompisar som man inte sett på hundra år, typ. Det tråkiga är att gubben ALLTID jobbar på Kanalyran, så jag får knalla omkring "ensammen" (om jag inte träffar på nån då).
Usch vad semesterdagarna försvinner snabbt- har bara 23 dagar kvar...snyft. Man borde ha minst två månaders semester varje år tycker jag. Man hinner ju knappt varva ner förrän det är dags att börja varva upp igen. Men på söndag hämtar vi våran nya husvagn och på onsdag kör vi upp den till Strömstad. Just det....sen får vi se hur det hela fortlöper. Jag känner som sagt dåliga vibbar, men det vågar jag ju inte säga högt. Men det är ju bättre att vara lite negativ och att allt blir bättre än man trodde, än att vara odelat positiv och bli grymt besviken när det blir pannkaka av hela projektet.
Gudarna ska veta att jag lääääängtar till KRETA. Ska jag aldrig mer få komma dit nu bara för att vi ska bli campare?? Asså, det är bara att hoppas på en stoooooor löneförhöjning till hösten, för då ska väl alla förhandlingar vara klara. Mycket pengar= Kreta + camping/en gång per år!

Karro på Elifonissi -------->


Inga kommentarer: