tisdag 29 juli 2008

Tillbaka till verkligheten

Jaha, det var det det! Bara ca 340 dagar kvar till nästa semester!! Gjorde första dan på jobbet idag och det var som om jag aldrig varit därifrån, förutom att jag hade vissa svårigheter att komma ihåg alla lösenord på datorn. Kanske ett tecken på att man ändå kopplat ifrån jobbet helt och hållet...
Semestern ja...hur ska jag sammanfatta den?


1) Blandat väder, de sista 10 dagarna i Strömstad helt underbart med all sol! Klarade mig från rödbränna - var duktig på att använda solskydd. Fick bara en svullen underläpp pga för mycket sol, men det försvann på nåt dygn. Såg inte klooook ut på morgonen när jag vaknade. Får skaffa nån bra trutvalla med hög faktor i till nästa sommar....

2) Inga gräl, bara lite småirritationer - Kenneth är lite pedantiskt lagd och vill ha ordning och reda med en gång, med hänvisning till vår ankomst till husvagnen. Jag vill gärna softa lite och ta det lugnt med uppackandet. Alltså jag blir irriterad på Kenneth när han så jäkla lätt irriterar sig på än det ena än det andra - t ex om nån går för sakta över ett övergångsställe "men va f...n har den klister under fötterna eller?", norskar som röker på trånga uteserveringar och ve och fasa "knör" till honom i ryggen, norskar som snor den hett eftertraktade parkeringen mitt framför näsan på honom (trots att han inte tvekar att göra samma sak) osv. Typiska manliga uppretningsfaktorer kanske?
Karro stod ut tillsammans med oss tisdag kväll - söndag morgon. Sen åkte hon hem med en kompis som var på hästhoppningstävling i Strömstad under den tiden. Hon var inte allt för grinig under dessa dagar, tjatade bara om en ny mobiltelefon..."min är helt kocko och ful" (synd att hon sålde den hon hade dessförinnan då!!!).

3) God och faktiskt ganska nyttig mat. Berodde nog på den tryckande värmen, man kände ingen hunger helt enkelt. Vi grillade bara en gång och åt desto mer räkor och lax. Grönsaker till varje mål och mineralvatten till. Det sistnämnda gäller mig. Kenneth intog helst nedanstående dryck. Okey...jag tog en öl jag mè, men det är inget jag längtar efter direkt. Hellre då några glas kallt vitt vin. Gud vad präktigt det låter...fasen man börjar nog bli gammal och trist.

4) Sudoku i stället för Betpet. Alltså varför måste jag spåna in på såna där tidsfördriv, verkligen rätta ordet!! Jag kunde sitta flera timmar och plita ner de där jäkla siffrorna, för att i slutändan få sudda ut allt för att en skitsiffra blivit felplacerad!! Jag måste ju naturligtvis ge mig på de svåra varianterna också. Tillfredställelsen när jag lyckats lösa ett svårt sudoku kan jämföras med en....ja ni vet vad...Här snackar vi hängivenhet!!
5) Besökare. Man blir lite poppis när man har husvagn på kusten, haha. Emma och Sofia kom på söndag. Sen kom det annat "löst folk" under resten av veckan. Jättekul, för man behöver prata med nån annan än varandra efter ett tag. Herregud, man är ju inte vana att umgås twenty-four-seven!!

6) Avkoppling...ja man har inte så mycket att välja på när man är på campingsemester har jag upptäckt. (Nu snackar jag för mig själv, det förstår ju alla småbarnsföräldrar - de har knappast nån avkoppling i sina tält eller husvagnar).

Man skapar snabbt sina rutiner: upp på morgonen, gå och kissa, fixa frukost, gå och göra "nr 2"(i bästa fall), morgontoalett, bäddning, in till stan och handla, hem igen och sola några timmar, fika, duscha, käka mat, diska, kvällspromenad och titta på solnedgången,
sitta ute och filosofera tills myggor och knott jagar in en i husvagnen, titta lite på nån kass deckare på TV och naturligtvis morgondagens väder!!!!

1 kommentar:

Helena sa...

Det låter iallafall som om du haft en jätteskön semester! Kan vara gott och vara en bit hemifrån där man faktiskt inte KAN göra speciellt mycket mer än att bry sig om morgondagens väder;) Har själv 2 veckors ledighet kvar och sitter och funderar över MITT lösenord!! Tror faktiskt att jag lyckats glömma det!!!:D