måndag 7 juli 2008

Grattis Emma 22 år idag!

Tänk vad tiden går, min första kicka fyller 22 år! Vilket innebär att jag är skitgammal! Ja ja, sånt är livet. Vi åkte i alla fall ner till Trollhättan och gratulerade med tårta och presenter, morsan, Karro och jag. Hoppas hon får nåt fint av Jyrki när han kommer hem från jobbet!

Efter tårtkäkandet kikade jag ut på balkongen hemma hos Emma och fick se en gammal blomkruka FULL med cigarettfimpar - JÄVLAR vad sur jag blev!!! Trots att hon fyller år och allt fick hon sig en utskällning! Jo då, hon erkände med rodnande kinder att hon börjat med SKITEN igen. -Ge mig ett vettigt argument till detta, ryade jag! - Det är BALKONGENS fel, svarade den lilla knäppskallen då. BALKONGEN, var så lockande att sitta och röka på. Sämre förklaring får man leta efter - men inte länge, för då kontrade min morsa med att när HON började röka igen efter att ha fött mig och min bror, var det GRANNENS fel som hade hållt fram ett paket cigg framför näsan på henne. Man häpnar!! Inget EGETANSVAR alls inom räckhåll tydligen. Jag får väl bara inse att detta är ett gift värre än nåt annat att försöka bli fri från. Okey jag INSER, men jag kommer ALDRIG acceptera att mina döttrar förstör och förkortar sina liv!
Förstår ni vad FÖRBANNAD jag är? Frisk luft åt alla!
Nog om detta (här på bloggen iaf- inombords rasar jag-hatar-rökning-striden)!

Solen lyser med sin frånvaro och det känns som sommaren är slut. Mina ögon söker sig dagligen till världsväderkartan bak på GT - Kreta 30 grader....

Inga kommentarer: