fredag 31 juli 2009

LANDKRABBA, TACK OCH LOV

I´m alive!!!

Har varit med om det värsta ovädret i mitt liv! Trodde helt seriöst att hela husvagnsekipaget med förtält och hela konkarongen skulle lyfta och hamna i havet. Piskande regn och närmare 30 sekundmeter hela natten! Det kändes som man låg i en biltvätt med värsta högtrycksprutet.

Stranden ligger nu under vatten och det gör ju tyvärr även ett norskt lastfartyg och troligtvis den sex män stora besättingen - usch och fy!

Så detta var liksom droppen som fick bägaren att rinna över *vitsigt*! Nu åker vi hem på måndag och gubben var inte svårövertalad. Sen får solen börja skina hur mycket som helst - Mellerud here we come!

Idag har jag lärt mig:

att även lesbiska par kan skydda sig mot könssjukdomar. Hörde på radion att det finns något som heter "slickskydd". Undrar hur detta ser ut. Själv får jag kväljningar bara jag hör ordet - dels av själva utövningen (obs! har inget emot homosexualitet) och dels av tanken att klä in tungan i något kondomliknande material, eller hur sjutton detta skydd nu kan se ut!



4 kommentarer:

Malin sa...

Fy å sova i husvagn i sånt oväder. Lite regn och blåst kan ju vara lite myspys när man är i en varm och go husvagn men det är ju kul om man slipper vara rädd för att blåsa bort. Mina bilder tog jag med mobilen, absolut inget att rekommendera om man vill ha bästa möjliga kvalitet, men det funka! Annars är ett bra sätt att scanna in bilderna på datorn och sedan redigera dom i photoshop eller nåt liknade program. Önska r att jag hade mer tid till sånt pill älskar att hålla på med kort, göra album osv. Men tyvärr hinner man ju inte ens spara sina bilder ordentligt och nu står jag här med en hårddisk full ivirus och en massa osparade bilder. SKIIIIT! Ha de bra och hoppas vädret blir fint! Kram Malin

Sarah sa...

HAHAHA!! Jag tror skyddet är till den som blir slickad...(Usch! Och nej-jag är inte heller homofob)Fråga mig inte varför jag kom på tanken - men varför inte bara använda gladpack, hahaha!!Kraaam

anne sa...

Någonstans såg jag något om dessa slickskydd nyligen, och jag föreställde mig att de inte skulle vara på tungan utan täcka mottagaren. Men jag vet inte.

Helena sa...

Jajjjks.... Huuuu.... Det lät läskigt..... Men jag kan inte låta bli att fundera över hur det ser ut... Och hur man fäster det? Bak i svalget??! Och om man får gummismak i munnen? Det är när jag hör sånt här som jag inser att jag gått och blivit medelålders.... Och att jag trivs med det!