tisdag 7 juli 2009

Nu får det räcka

Varför kan det aldrig vara lagom i landet som är känt över hela världen för att vara, just lagom? Och nu syftar jag på vädret! Antingen är det hett som i djävulens bastu, eller kallt som i ett kylskåp. De finns aldrig något mellanting. Jag ska ju för bövelen ha semester om tre dagar! Se till att få fram solen och värmen igen tills dess, annars.....!!

Idag är jag ledig och har massor att göra - om jag vill. Men det vill jag inte. Så här sitter jag. Fortfarande i min röda sletna morgonrock och surfar i cyberspace. Hoppar in lite här och där. Kollar in lite husannonser (har fått span på ett hus nu - mannen bara suckar..), hundannonser (fråga mig inte varför - bara för att hundar är söta antar jag...) auktioner (nä jag har inte plats för en enda pryl till!) och läser bloggar (och blir avundsjuk på andras förmåga att uttrycka sig).
Väldigt soft. Väldigt okreativt. Väldigt osocialt.

Dagens måsten:
  • handla på Ica (I hate it!)
  • tvätta en och annan maskin (tvätta kläder i en maskin alltså, inte gräsklipparen eller borrmaskinen...knäppis!)
  • dammsuga (eller va f--n...det kan vänta..)
  • skura toaletterna (hm...undrar om jag inte gjorde det i fredags...jo minsann!)

Handla och slänga in lite tvätt. Ja det ska jag väl orka med.....

PS. GRATTIS MIN LILLA EM PÅ 23-ÅRSDAGEN!!! PUSS!!

5 kommentarer:

Emma Grenander sa...

23 år... jag har ångest. Men tack ändå =)

nillas liv på pinnen sa...

Låter precis som jag. Jag sitter också vid datorn (har gjort typ sen jag vaknade) och har fortfarande pyjamas på mig...
Nu fan måste jag skärpa mig! Klockan är ju över 12.

imse sa...

Dina måsten kanske inte alls är måsten? Du kanske måste fortsätta surfa istället? Mycket roligare!
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det som du säjer .....Vissa dagar kallt så man kan tro det är jul snart.Vissa som vi hade flyttat in i bastun.Men nu regnar det hos mej så det blir lite gjort.Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Helena sa...

Vad gott det låter...., att få vara lite slö, slapp och likgiltig ibland. Själv har jag STÄÄÄÄDAT och möblerat om idag! Blir nyfiken på dina hus-tankar.......
Kramar