torsdag 2 juli 2009

En av mina ovanor

för jag har ju en del sådana, är att jag slutat att kolla på prislappar. Jag roffar åt mig det jag ska ha och ställer mig i kassan, för att sen få en smärre chock när jag ska betala. Detta hände senast förra helgen när vi var i Strömstad. Vi tog en tur till den stora blomsterhallen för att - JA jag har fått frångå mina principer - inhandla lite pynt i form av tygblomster till husvangnen. Letade länge och väl för att hitta nåt som inte var allt för anskrämligt, vilket inte var det lättaste. Bestämde mig till slut för två lite högre krukor och två såna där gröna bollar, som väl ska föreställa nån slags grön växt. Tror ni jag höll på att smälla av när expediten förmedlade mig summa summarium på kalaset?? De där j...vla bollarna kostade ------228 svenska kronor styck!!!
"TUR att de varar för evigt då" sa jag efter att nästan stirrat ett brännhål på kvittot (dryga 1000-lappen inklusive krukorna).
Kenneth bara skakade på huvudet och sa att han aldrig skulle betalt det hutlösa priset. Nä det gjorde ju jag. Dum som jag är....

3 kommentarer:

Sarah sa...

Ajj, sånt där svider...särskilt när det är nåt sånt där som man egentligen inte är så noga med..Hoppas iaf att det blev fint!? Sommarkramar

nillas liv på pinnen sa...

Fast det brukar ju ändå i slutänden bli så att man anpassar sig till matsäcken.
Tusen kr på plastblommor = tusen kr mindre på något annat.
Det låter som du har ett ganska avslappnat förhållande till shopping tycker jag.

Malin sa...

Tycker du ska känna dig nöjd, visst plast kan ju aldrig ersätta äkta blommor men du har dom länge och slipper tänka på vattning på semestern- (lÅÅÅÅng mening;)Men det är jobbigt att få chocken när man glömt kolla prislappen, man ser nog rätt kul ut i ansiktet i det ögonblicket. Ja får lägga 700 på böter det är inte kul alls:(