söndag 5 juli 2009

Chock!!!!

Det var Kanalyra i Mellerud i helgen. Kul för dem som inte jobbade. Jag tillhörde inte den kategorin. Klockan ställd på 05.20 både lördag och söndag. Tonårsdotter i huset. Kom jag i säng i tid? Fick jag mina 7 timmars sömn? Svar nej! Svårt att somna innan prinsessan kommit hem, men hon höll sina tider så det var ok och inte värre än en vanlig jobbarhelg. MEN....


Så, imorse. Klockan ringde 05.20 (hade somnat runt 01.30). Jag snoozade en gång och släpade mig sen upp. Var helt groggy av trötthet. På med morgonrocken och ner i köket. Satte på tevattnet och gick mot toaletten. När jag kom in där, hörde jag ett knäppande ljud inne i tvättstugan, som ligger innanför toan. Tog ett steg över tröskeln och såg ATT DET STOD NÅGON BAKOM DÖRREN!!! Kikade lite till och såg en lång stel person med långt ljust hår och stirrande ögon. Jag skrek, nej jag VRÅLADE, som galning och tryckte till dörren så hårt jag kunde mot "varelsen" !!!! Sen började jag vrålgrina....och då menar jag VRÅLgrina hysteriskt.
"MAMMA, MAMMA lilla det är bara JAG....Karolina!!"

Alltså jag höll på att DÖ av rädsla - det var det absolut värsta jag varit med om! Jag kunde inte sluta gråta på säkert 20 minuter. Karro var helt förstörd och ner kom Kenneth rusandes och undrade vad som händer!
Jag som trodde att jag var en tuff brud! Vad som hade hänt om det varit en inbrottstjuv som stod där, vill jag inte ens tänka på. Då hade jag dött, kan inte se nåt annat alternativ...

Princess hade inte kunnat sova....och hade smygit ut tvättstugevägen och satt sig utanför och pratat i telefon strax efter klockan 02!! Sen hann hon alltså inte smyga in igen innan jag kom ner och skulle försöka gömma sig för mig!

Men det är ju sådana förklaringar man får hela tiden - och jag har insett att det liksom bara är att gilla läget

Men hon kan ju försöka inbilla mig att hon satt där ensam resten av natten!
Och det gör hon!!



Inga kommentarer: