söndag 19 juli 2009

RAPPORT FRÅN STRÖMSTAD


Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det är bara det att de bra, dvs regnkläderna, optimistiskt nog lämnades hemma. Eller ja...snarare beror det på Altzeimer light än på optimism (heter det så?).
Regnet öser alltså ner med uppehåll på nån timme då och då. Vad hitta på i en husvagn med tillhörande förtält på ca 20 kvm? Inte mycket mer än läsa, lösa suduko och korsord, äta, dricka kaffe, äta, äta och äta lite.
Men det är väl detta som är avkoppling antar jag!

Tur att dator med mobilt bredband finnes. Så jag kan "facebooka" och blogga lite. Måste ju höra lite av det svenska språket här bland alla norrmän. Hela Strömstad vimlar av dem och det är ju bra för kommunen och handlarna, men för lokalborna kan det inte vara kul att behöva betala "norskpriser" i affärerna. Allt är verkligen svindyrt här. Exempelvis kostar ett halvt kilo kaffe nästan 37 kr. Så jag kommer att handla hemma i Melleré - måste ju ändå hem och betala räkningarna snart.
Tjingeling!

2 kommentarer:

spiderchick sa...

sv. haha jag har faktiskt redan stödstrumpor =)

Helena sa...

Hihi... Ingen sommarbantning då förstår jag.... 37kr för kaffet låter hutlöst!! Jisses! Men gott att du har ditt mobila bredband... Det är ju inte svårt att fördriva tiden vid datorn om man säger så.....