onsdag 29 juli 2009

KUNSKAP ÄR JU INTE TUNG ATT BÄRA

Det sägs ju att man lär sig något nytt varje dag, så länge man lever. Jag har bestämt mig för att observera om detta påstående verkligen är sant. Ska därför i slutet av varje blogginlägg delge er andra vad jag lärt mig just den dagen. Det blir väl JÄTTEROLIGT för er!? Men det är min blogg och det är jag som bestämmer (jag gillar att bestämma...haha)!

Solen skiner här i Strömstad. HAHAHA!! Gick ni på den? S-O-L-E-N (den där gula lampan som ibland brukar tändas uppe i himlen) sken en liten stund, men gick sedan i moln eller vart f---n den tog vägen! Så vi åkte till Nordby igen och utsatte oss ännu en gång för en massa basselusker. Alcogelen var slutsåld på Apoteket, så det är tydligen fler som tänker som vi. Fick köpa Alcoservetter istället. Vad köpte vi mer? Jo en konservöppnare och en reflexväst till Åke, Sofias hund. Shopping på hög nivå med andra ord.

Jag längtar till jobbet. Det är jag glad för. Efter förra sommarsemestern grinade jag första arbetsdagen, då ville jag absolut inte börja jobba. Tänk vad olika det kan vara! Och allt beror så klart på vädret!
När det gäller campinglivet i husvagn, så kan man ju lugnt säga att jag utsatts för de värsta av prövningar. Jag står ut, men inte länge till! Blir det regn efter helgen så åker jag hem - med eller utan gubbe!
Men en solig sommar så är det nog helt ok att bo så här. Så jag försöker nästa sommar igen.

Idag har jag lärt mig:

...att det finns ett ställe på mina glasögon som uppenbarligen måste rengöras då och då. Under de där "flärparna" som sitter på näsbenet, samlas det en massa hudfett och hudflagor som enklast bortpetas med en tandpetare el dyl. Petade bort så mycket i morse, att jag hade kunnat baka en tårta av innehållet!! Tänk att jag aldrig sett det förut!


5 kommentarer:

imse sa...

Oh ja, under flärparna kan man göra riktiga fynd!

Helena sa...

....kollade genast mina "glasögonflärpar" -ingen tårta här tack och lov! Sitter och småskrattar. Du får dina egna glasögon att låta ÄNNU äckligare än campingtoaletterna! Och SÅ illa är det väl inte??? Hihi.....

Malin sa...

Ja det märks verkligen att du är sjuksköterska. Själv är jag undersköterska (ej aktiv) så jag har ju läst microbiologi, så visst tänker man lite extra på de små liven som inte syns med märks rejält om man har otur:) Hoppas ni får lite sol lider med er, har under barndomen semstrat mkt i husvagn. Kram Malin

Emma Grenander sa...

FY va äckligt! haha

Sarah sa...

Hahaha! Vad fräscht du får det att låta...Låter faktiskt kul - om vad du kommer att lära dig varje dag! Ser fram emot detta!! Kraaam