lördag 11 juli 2009

Gud gråter....


...eller rättare sagt stortjuter! Syndafloden eller vad? Och jag som börjat min semester - det är inte schysst.
Man väntar och förväntar sig att semestern ska bli så himlans härlig och när dagen kommer och man går av sitt pass känns det bara piss. Nästan lite smådeppigt faktiskt. Men det beror så klart på detta usla väder!

Har en deppig "liten" dotter också som kom hem till oss igår och var så ledsen. Det är minsann inte lätt att vara ung nu för tiden. Snart 21 år. Inget jobb, inga pengar och bor hemma hos pappa. Så klart hon blir nere, stackarn. Det värsta är ju att självförtroendet inte direkt blir på topp efter alla obesvarade jobbansökningar hon skickat in. Och hur ska vi kunna hjälpa till? Vi ställer ju upp med lite fickpengar då och då så klart, men det är ju bara en nödlösning för stunden. Hon behöver ju en kick i baken, men vem vill kicka på nån som redan ligger? Får försöka hitta på nåt med henne idag för att muntra upp´na.

Från det ena till det andra...gud vad tjock jag är nu! Men vem har lust att motionera i ösregn?...........hah, vad bra att kunna skylla på vädret.......
Såg ett litet visdomsord i morgontidningen, lyder som följer:

"Storätaren gräver sin grav med tänderna"
Simma lugnt!

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hoppas ni får en mysig dag , dotra och du, trots vädret, (suck).

anne sa...

Åh, det är svårt det där med baksparkar, även om de behövs, för den som behöver ser det sällan på så vis. Men, jag kan tänka mig att det är tufft att inte ha jobb och eget boende. Har hon någon utbildning hon söker jobb inom? Fast inte ens det är någon garanti för jobb. Trist.