söndag 26 juli 2009

SKITSNACK

En av baksidorna med campinglivet är att behöva använda den offentliga toaletten varje morgon, för att göra NR 2. Att sitta där med en tunn vägg som skiljer mig åt från grannen med samma behov är inte någon direkt njutning. Att behöva lyssna till stånkningar (de flesta blir tröga i magen på semestern) och/eller ljudliga brakskitar (resten blir lösa...) är faktiskt upplevelser i livet som man känner att man kan vara utan.

Medan jag sitter där och försöker göra det jag ska så ljudlöst som möjligt, "roar" jag mig med att höra hur många som gör rent med toalettborsten och hur många som tvättar händerna efteråt. Jag skulle tippa på att 90 % lämnar toan väl brunrandig och 40% skiter i att tvätta sig. Folk är hur äckliga som helst! Jag har hittills aldrig lyckats anlända till en fläckfri toalett, men anser att det är en självklarhet att göra rent efter mig (ja jag är duktig jag...)!
Sen skulle det ju inte göra nåt om toaborstarna byttes ut oftare än varje millenium!

Tjingeling!


2 kommentarer:

Helena sa...

Haha... Jo vi har samma resonemang du och jag..... Snacka om två själar samma tanke...
Kramix

Sarah sa...

Uuh...vad vidrigt!! Det är sådär att man nästa står på huk över toan (för att slippa sitta på den)eller lägger 3 ton dasspapper längs med hela ringen...yuck! Nä, sånt där är inte kul...Kraam!