måndag 3 augusti 2009

HOME SWEET HOME

Ja, då var man hemma igen då. Semestern lider mot sitt slut och det känns faktiskt helt ok. Sista helgen på västkusten tillbringades med goda vänner. Vi tog båttaxi i till stan och gjorde pubrundan - snabbt gjort i lilla Strömstad. Vädergudarna var ju med oss, så vi kunde strosa runt på bryggan och kolla på norrmännens fina båtar. En lyxyacht hade lagt sig till, ca 30 meter lång (det där med fot begriper jag mig inte på) och väldigt flashig! Vi var ju bara tvungna att gå riktigt nära och kika in så gott det gick. Det satt ett bratpack-gäng med backslick i aktern (det är väl där bak?) och smuttade på nån väldans dyr cognac (sa min gubbe - jag begriper mig inte på cognac heller). Men jag tycker att de små räktrålarna som låg och guppade en bit ifrån, är ganska charmiga de med och de har med all säkerhet riktiga karlar ombord!

Har 7 dagar kvar av "ledighet" som ska ägnas åt städning, garagerensning och tvätt. Hela tvättstugan är full med skitna kläder efter Strömstadvistelsen så nu måste det bli bra torkväder!

Idag har jag lärt mig:

...att om man väcker sin tonårsprinsessa med en puss och en kram när man tycker att hon ska gå upp (senast kl 12!!!), istället för att rycka upp dörren, dra upp persiennen och säga: " upp med dig nu din jädrans slöfock!!!!" ....
så blir hon faktiskt inte lika sur och grinig!!
Klockan är nu 16.37 och vi har varit vänliga mot varandra hela dagen (kors i taket)...

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Det lät mysigt med den där nya väckningstekniken. Man kanske skulle testa hmhm...
Jag skulle också städa och greja denna sista vecka men är däckad i någon influensa istället =(
Well, slipper städa iallafall.