tisdag 18 augusti 2009

HÅRET ÄR LÖST

Ursäkta min usla uppdatering. Har ju börjat jobba och då kretsar ju händelserna i mitt liv till största delen kring mina kära vårdtagare och dem kan jag ju inte blogga om.

Igår var jag iallafall på ett hembesök då min jobbmobil ringde. Såg att det var min kära tonårsängel och knäppte av telefonen - hon får vänta!
När jag kom tillbaka till kontoret såg jag att jag hade 5 missade samtal på min privata mobil, från samma lilla ängel och ringde genast upp henne:

"Ja, det är jag. Ser att du ringt massor med gånger - har det hänt nåt?" sa jag.
"Mamma - det är KRIIIS!" svarar hon.
"VA, vad är det nu som hänt? Mår du dåligt?" svarar jag oroligt.
"Näääe, men jag måste ha nytt LÖSHÅR innan jag ska till frissan imorgon. Annars vet jag ju inte vilke färg hon ska färga håret i!!!" suckar ängeln med eftertryck.
"Så du menar att du ringer mig till mitt jobb SEX gånger för att du behöver pengar till nytt löshår - din 5:e uppsättning med löshår för att vara exakt!! Är du helt galen unge? Jag trodde ju det hade hänt nåt allvarligt!" morrar jag.
"Ja men det ÄR allvarligt för mig - helt seriöst asså!" kontrar hon.
"GLÖM DET! Tänker inte slänga ut en krona till på löshår. Här jobbar jag med sjuka människor och du ringer och tjatar om såna bagateller!"

Klick! Luren i örat! End of discussion (...men fortsättning följer med stor sannolikhet...)

Idag har jag lärt mig:

...att jag faktiskt inte lär mig nåt nytt varje dag - kanske bara en gång i veckan...så denna lilla undertext kanske kommer att bli kraftigt reducerad. Men jag lovar att berätta om/när jag fått till mig någon ny kunskap! För jag förstår att ni dööör av nyfikenhet annars *blink* !

4 kommentarer:

imse sa...

Oj vilken kris! Jisses!

Malin sa...

Ja vad som är viktigt i livet ändrar sig med åren som tur är. Jag förstår din irritation på tösabiten, vet hur det är;) Ibland undrar man varför de inte väljer bättre tillfälle för sådana frågor då blir ju chansen större att de får ett positivt svar istället.
Kram.

Sarah sa...

Ja, jag undrade lite hur du skulle ro iland det där..själv blir det nog inte så att jag lär mig något nytt varje dag(tyvärr)! Men jag fick en tanke nyligen, men jag kan ju "ge bort" den till dig! Du kan ju utöka temat lite - Vad du SKA, BORDE eller VILL lära dig!Vad tror du om det?? Jobbig liten prinsessa du har - men hon är väldigt fin!! Kraaam!!

Sarah sa...

Ojsan...det blev visst 2 ggr!!