onsdag 19 augusti 2009

MINA EXTER

Hakar härmed på Motorcrossänkans, Mitt i livets och Bloggarmorsans "utmaning" om vem som har de knepigaste ticsen. Här följer mina:

Tandborstning - börjar väl med en stående punkt som även återfinns hos de andra. Jag blundar också när jag borstar mina gaddar och så måste jag stå med den ena foten på den andra. Känner jag mig inte ren (=slät) bakom framtänderna när jag gått och lagt mig så går jag upp och borstar tänderna igen!

Matmanier - jag spånar in på vissa livsmedel och sen äter jag dem maniskt i 3-4 månader i mängder. Som tur är handlar det oftast om nyttiga saker. Morötter (5-6 om dagen), Ryvita knäckebröd (6-8 om dagen - med Bregott på) t ex och mer onyttiga som Neverstop (en påse/helg), Lays saltade chips (½ påse/helg) eller Mariannekarameller. Min senaste matmani, Ryvita knäckebröd har under sommaren mattats av kraftigt. Äter nu bara 1-2 om dagen.
Har börjat käka Duroferon mot järnbrist och kan nog se ett samband. Järnbrist=matmani hos mig.

Skramla med halskedjan - sitter gärna och viftar med korset och hjärtat jag har i guldkedjan så att ett klirrande ljud uppstår till min käras stora irritation.

Hotellsängar och andra sängar än min, i största allmänhet - avskyr att sova i nån annans säng. Ska jag ligga på hotell är det första jag gör att dra av överkastet och lägga in det i garderoben. Sen har jag med mig ett eget örngott som jag lägger på kudden - då kan nog inga äckelkvalster krypa in i håret på mig!
Denna fobi tror jag beror på att när jag var liten och sov över hos min syssling nån vecka på sommarlovet, fick jag en sån där äcklig, stickig yllefilt som täcke. Den luktade en blandning av koskit och fuktig gammal vind. Trauma!!!!

Frisk luft - måste sova med öppet fönster, även om det är 20 minus ute, fast då står det ju inte på vid gavel....

Matchning - den flytande tvålen i badrummet bör helst matcha väggmattan, nämligen rosa (gaaahhh, inte mitt val. Jag bor i lägenhet!!!!).

Sömn - jag måste sova 7 timmar varje natt, annars tycker jag väldigt synd om mig själv på morgonen!

Ren i näsan - har jag den minsta tendens till intorkat snor eller annat skräp i snoken så ska det ut! Ett fnysande ljud kan då uppstå som jag fått irriterande kommentarer om av mina föräldrar, bror, make och barn. "Har du nåt i näsan eller????"

Ja, det var väl bara en bråkdel av mina ovanor kan jag tro! Frågar jag folk i min omgivning kan listan säkerligen fyllas på!


Nästa lista kommer nog att handla om vad JAG stör mig på hos dem!

Heheheh...!!








5 kommentarer:

Sarah sa...

Ja, listan kan säkert bli längre men man kommer inte på allt sådär på beställning! Ååh, Ryvita knäckebröd....älskar dem!! Äter också dem nästan varje dag! Upptäckte dem när jag väntade Edvin.Godaste knäckebrödet som finns!! Kraaam

Malin sa...

Vs kul...jag står också gärna med ena foten på den andra när jag borstar tänder eller hår, eller klämmer finnar;)framför spegeln.

Å det där med näsan ska vi inte tala på...är tyvärr snässprysmissbrukare sedan många år. Skäms ena för att säga det, speciellt till en ssk. Jag klarar inte att det tätnar det allra minsta då kommer paniken. Men håller på med avvänjning. Rinexin och kortisonspray.Kram

nillas liv på pinnen sa...

*skrattar gott*
Det här var en rolig utmaning! Men jag har inga konstigheter tror jag. Inga som jag kan skriva om på bloggen iallafall haha!

mockapocka sa...

Hej! Hittade dig hos nilla och passar på att kika in här.
Dina exter påminner väldigt mycket om mina faktiskt.
Inte matmanierna kanske (nog för att jag har matmanier men inte av samma sort). Ditt inlägg gjorde hur som helst att jag började fundera på mina egna. Jag har tydligen fler än jag trodde!

Anna sa...

Ja, och jag hittade dig hos Mockapocka o Nilla... ;)

Vilka är då mina exter. Hmm...
Får nog fundera lite på det.