fredag 28 augusti 2009

JAG MÖTTE LASSIE....

När jag var yngre tyckte jag det där med kändisar var väldigt spännande. De var ju liksom lite för mer än oss vanliga dödliga - mycket viktigare och mycket coolare! Den allra första kändisen jag såg i mitt liv, var Siv Malmqvist. Det var på Liseberg och hon stod och käkade våffla med sin man. Minns att hon var så himla liiiten - hennes man däremot var ju väldigt lååång. Att jag fick se Sivan var det roligaste på hela Lisebergsdagen!
När jag så för första gången åkte till Stockholm, jag var väl 15-16 år, var jag mycket förväntansfull inför alla kändisar jag skulle springa på. Åkte med mamma och min faster på den här bussresan och vi skulle se After Dark på Hamburger Börs. Vi bodde på ett hotell mitt i stan och det var hur spännande som helst! Såg dock inga kändisar varken på hotellet eller på showen (förutom Christer Lindarw och Lasse Flinkman).
Dagen efter skulle vi ju göra stan! Efter en tag gick vi in på ett café som jag tror hette Palmhuset. Det låg på ett torg och såg ut som ett stort växthus vill jag minnas. Där inne träffade jag --------TJORVEN!!!! Hon stod snällt i kön och väntade på sin tur att bli expedierad, fast hon med sin stjärnstatus borde fått gå före alla andra.
Jag blev helt till mig av upphetsning och puttade till min faster hårt med armbågen i sidan, PEKADE och sa HÖGT och TYDLIGT: "Titta Ingalill!! Där står TJORVEN i Saltkråkan!!!!"

Blicken som Maria "Tjorven" Johansson gav mig kunde nästan ha dödat. Hon blev inte glad vill jag lova. Där var hon ute och skulle ta sig en fika i lugn och ro och så råkar hon ut för en kändisgalen tonåring från buschen! Kunde inte vart roligt!

Några fler kändisar såg jag inte på den resan. Vilket kanske var tur - för dem....

Nu förtiden bli jag inte så exalterad av att se kändisar längre. Ser ju heller inte några speciellt ofta får väl erkännas. Man rör sig ju inte direkt i några kändistäta kretsar så att säga.

Men visst är det coooooolt att:

...min kusin (som jag inte känner alls) är kompis (om så är fallet fortfarande vet jag inte....) med Tomas Ledin!

... Floyd Patterson (boxarn ni vet) har varit HEMMA hos min farfar och farmor i Brålanda, och suttit i en av deras fotöljer!! Jooo - det är sant! Han var där nån gång i början på 60-talet när det anordnades någon slags festival av Lions i Bröööl. Min farfar var "president" eller vad det kallas inom Lions, och Floyd var en av gästerna.

... en annan av mina kusiner (som jag inte känner) byggde modellen till Ronja Rövardotters borg!

... Börje Ahlsted rider "min" ridskolehäst (ja, jag har tagit ridlektioner) från Melleruds Ridklubb i filmen!

... Sissela Kyhle och jag var inne på Modehuset i Mellerud SAMTIDIGT för några år sedan! Hon var i Bäckefors och spelade in den där polisfilmen "Cops", och passade på att handla lite nya kläder i Mellerud! Hon var också liiiten föresten.

... Sören Olsson följer min blogg!!

8 kommentarer:

sorenolsson sa...

Ha ha ha!
Ja, det var kul!
Visst blir man lite fånig ibland över såna saker (jag också)
Minns när jag var med i ett TV-pogram en gång med en massa av Astrid Lindgrens biofigurer i en tävling.
det var inte helt lätt att se vem som en gång hade varit Malin, Stina eller Rasmus på Luffen.

Och när jag var på Jamaica med Anders för 20 år sen så var vi en hel dag på havet med några bleka engelska typer.
Dagen efter fick vi reda på att det var bandet UB40 som vi hade åkt båt med en hel dag.

Ha en fin helg!

Malin sa...

Ja vi är nog alla lite impade av de som är kända, fast vi vet att de bara är som vem som helst egentligen. Ja har förresten suttit vid samma bord och ätit som Laila (Westerlund)eller vad sjutton tanten nu heter och så var det han den där bamse stora karl med världens basröst...hm nä minns inte vad han heter just nu. Skitsamma kända är de iaf. HIHi...

Bibban sa...

Nu blir jag liiiite avis...du är ju nästan kändis ju!!
Kram Bibban

imse sa...

Wow, vilken kändisparad!
Själv såg jag "Teliapappan" senast igår! Han bor här i stan.

Kram

Emma Grenander sa...

...och att Linda Rosing var inne och köpte cigaretter i Kenneths butik :)

nillas liv på pinnen sa...

Himla lucky you!
Jag är avlägset släkt med bröderna Abrahamsson! Vilka bröder då undrar du kanske haha
De var hockeyspelare någon gång för lääänge sen. Min farfar var iallafall mäkta stolt över att vi var släkt med dem. =)

Sen har jag någons barn som elev, men om det säger jag intet!

Emma Grenander sa...

Jag har varit barnvakt åt en MYCKET känd unge ;) Heath Ledgers dotter. DET NI!!

Emma Grenander sa...

....och jag jobbade på modehuset när sissela kyle var där och handlade :)