söndag 23 augusti 2009

TUMMEN NER FÖR SÖNDAGAR

Tråkiga söndag. Dagen som bara är. Det händer ju absolut INGENTING på en söndag. Söndag är den sämsta dagen i veckan. Måndag och fredag är bäst. Tycker jag.

Igår däremot var det ju lördag. Det är en ganska trevlig veckodag. Igår var den extra najs för vi var på bio med ett par kompisar. "Sommaren med Göran" såg vi och den kan rekommenderas. Småmysig och rolig film som man inte behövde slösa en enda hjärncell på för att hänga med i.

Innan filmen gick vi på legendariska Koppargrillen och käkade. Dit ska man gå när man vet vad man vill ha och med garanti att maten smakar exakt som den gjorde sist gång man var där. Sådana matställen gillar jag. Sen känner jag mig så UNG när jag är där. För inredning, meny och servitris (undrar vad hon använder för antirynkkräm som inte åldrats en dag?) är exakt den samma, som när jag var liten snärta och åkte med min farmor till storstan Vänersborg. Hon bjöd alltid på middag på Koppargrillen och sen gick vi på Konditiori Princess och käkade princessbakelse. Gul princessbakelse med kakaopuder.

Ännu en liten nostalgitripp....

4 kommentarer:

Bibban sa...

Men hööru min söndag har varit gör bra, det finns massor med saker att göra ju ;)
Kram oc ha det gött på söndakvällen i morron är det måndag

Malin sa...

Måste hålla med Tant Brun, finns ju massor att göra eller inte göra alls på en söndag. Bara vara är bra för själen. KRAM

Eva sa...

Ja, jag får lá tänka om där och göra som Tomas Ledin sjunger: "Ingenting alls" och bara vara.
Jag ska väl vara tacksam som får uppleva söndag på söndag egenligen. Men det går inte att komma ifrån att den dagen är en enda lång väntan på veckan som komma skall...
Kramisar

Malin sa...

Men vad kul för Karro att hon kom in. Ja då kanske vi kommer att ses om vi sitter som försökskaniner om nåt år. Sen är det väl föräldramöten nån gång också kanske...eller är det sånt på gymnasiet? Detta är ju nytt för mig;)