tisdag 11 augusti 2009

SLUT PÅ FRIDEN

Jag gick upp 05.20 idag - noll fem tjugo!! Min kropp och knopp är i chock fortfarande efter att väckarklockan tutade i morse och jag har under dagen gäspat käkarna ur led. Ska jag vänja mig vid detta igen? Ska detta vara min verklighet i 364 dagar tills nästa semester?
Som tur var, var vi fullt bemannade på jobbet idag, så jag kunde verkligen mjukstarta. Mina snälla och förstående kolleger lät mig starta upp maskineriet i sakta mak. Kunde läsa journaltexter i lugn och ro medan de rusade runt med dagens patientarbete och jag behövde inte ens svara i telefon. Vilka polare!

Ikväll vet jag vem som somnar som en stock i TV-soffan...

Från det ena till det tredje - ännu ett tillkännagivande från Konungahuset: Madde och Jonas har blivit fästeman och möa! Fasligt vad bråttom de fick när väl Vickan och...men gudars vad heter han...hmm...DANNE, till sist fick lov att förkunna sin kärlek för oss pöbel och pack!
Nu får allt Calle försöka hitta en brutta att ringmärka, han också!
Sen måste väl skatten höjas med ett par kronor för att kalasen ska kunna finansieras...eller?

Men visst är det kul att det levereras lite roliga och positiva nyheter upp i alla flickmord som skett på det senaste?

Idag har jag lärt mig:

...att gå balansgång på broräcket vid akvedukten i Håverud!

(...bara skoja. Har inte lärt mig ett jota hittills idag - men heeey, det återstår exakt sex timmar på dygnet så vi får väl se!)

Inga kommentarer: