söndag 1 februari 2009

Förpassade från hemmet
Karro skulle ha födelsedagspartaj hemma i fredags, så gubben och jag fick förmaningar att hålla oss borta. Först skulle jag handla till tacos, godis, dricka och hyra film förstås till lilla prinsessan.
Jaha, vart skulle vi ta vägen då? Det fick bli en sväng till (hemligt ställe). Sen åkte vi till Vänersborg och käkade på Koppargrillen. Trerätters. Lika gott och fettdrypande som alltid. Koppargrillen är cult! Har sett ut likadant sen jag var pytteliten och åkte dit med min farmor. Vi käkade alltid Filé Oscar. Det fick det bli i fredags också! Synd bara att den där gamla vanliga servitrisen gått i pension. Hon som aldrig tycktes åldras. Undrar vad hon hette...eller heter...
Sen gick vi på bio. Benjamin Buttons fantastiska liv...hette den så? Brad Pitt var med, det var det viktigaste för min del. Filmen var så där...lite väl lång. 2.45! Hade väl sina poänger här och där, man skrattade till ibland och blev lite blöt i ögonvrån ibland. Men de där sista 45 min hade nog kunnat komprimerats.
Kenneth tyckte den var pest å pina. Ingen action och en osannolik story, tyckte han. Benjamin föds nämligen som en gammal man och blir yngre och yngre (och SNYGGARE och SNYGGARE).
Hemma var vi när klockan var närmare 01 och då hade partajfolket vandrat vidare. Kvar var disken och smulorna.....

2 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Kanske är jag partisk då en medarbetare till mig har en dotter som är diakon där.......Vad är då detta?

Christina och Carina sa...

Har fått stränga orders from the boss att inte skriva några namn