fredag 20 februari 2009

Nu är mamma snäll igen...eller?

Vi pratar med varann igen, tonårsängeln och jag. Vapenvila. Inte för att hon bett om ursäkt för det senaste kriget eller så, men det stoppar vi ner i ryggan och tar fram vid nästa battle! Det är ju dumt att reda ut saker och ting...

Var i vilket fall som helst ledig förmiddagen men gick till kommunkontoret vid 13-tiden på Procapitautbildning. Karro frågade om hon kunde få bleka slingor - är trött på att var brunett! Det skulle "bara" kosta 500 kr. Okey, sa jag då - snäll som jag är. Innan mitt möte är slut ringer Kenneth och säger att Karro sitter hos frissan och att jag måste gå dit med 1000:- (ettusenkronor)!!!! Men, men, men ....stammar jag...det går ju inte...vi måste ju leva fram till lönen om en vecka!!
"Ja men det är redan för sent, hon sitter redan i stolen, du måste gå dit med kosing. Hon sa att du lovat henne!"
Så jag kliver in hos frissan och jag känner vad svart jag är i ögonen - det syns föresten på den stackars frisörskan som ser skräckslagen ut i blicken när jag morrar till lilla ängelen att "det hade ju inte gjort ont om du ringt och frågat mig om det var ok innan"!!!
Hon himlar då lite tonårsaktigt med ögonen och säger ett avmätt "tack" när hon tar emot mina två rosa sedlar. Sen tillägger hon - "kan du komma och hämta mig sen när jag är klar?"

Då sa jag faktiskt NEJ!

3 kommentarer:

Sarah sa...

Tusen spänn?? Kostar det så mycket? Jösses - gör det hemma istället säger jag!! Går aldrig till frissan för att FÄRGA håret! OK att man inte kan klippa sig själv...Taskigt att lura mamma sådär, tycker jag! Kraaam

Helena sa...

Barn är glädje....... Grrr..... Jag hade varit VANSINNIG!!!!!!!

Anonym sa...

Små barn o små bekymmer.
Stora barn o stora bekymmer.
Sant! Eller hur?
Efter vad jag läst om dej har du flera flickor,kan de inte fixa varandras hår?