fredag 13 februari 2009

Saker som berört eller upprört mig i veckan

1) Rökande höggravid tjej. Alltså hur kan man bara utsätta sitt ofödda barn för nikotin, tjära och ca 800 andra giftiga ämnen som en cigarett innehåller? Hu försvarar man det? SUPEREGOISTISKT!! Skaffa inte barn om du inte kan sluta röka åtmindstone under tiden barnet befinner sig inuti din mage! GRRRRRR!!!!

2) Mordet i Brålanda.

3) Jobbproblem: Komplexa situationer. Etiska ställningstaganden. Vad är rätt, vad är fel? Svårigheten i att få viss personal att förstå att det inte är "svart eller vitt" kring ett vårdtagardilemma, utan att man måste väga in ett flertal faktorer innan man tar ett beslut som måste grundas i vad som är bäst för vårdtagaren - ingen annan!

4) Ett år sedan min älskade papps dog (11/2).

3 kommentarer:

Emma Grenander sa...

Herregud mamma... jag har varit så uppe i mina problem att jag helt har glömt bort 11/2... Förlåt.

Namn: Eva sa...

Trevligt inslag detta ... undras om jag inte skall sno din idé!

Tråkigt att du mist din pappa! HAn kan inte ha varit speciellt gammal?!

Trevlig Alla Hjärtans Dag!!!
Eva

Helena sa...

Skickar en kram från mig till dig på Alla Hjärtans Dag!