onsdag 18 februari 2009

Lite astronomi....eller nåt...

Det sägs att kvinnor är från Venus och män från Mars. Då undrar jag vilken planet TONÅRSTJEJER är ifrån? Vilket språk ska man använda för att kommunicera med dem? Är nu mitt uppe i den tredje och sista, Thank`s God, tonårsrevolten och jag bara snart går upp i atomer!!
Man är inte vatten värd. Man är helt dum i huvét. Man är inte värd att kallas mamma. Man är orsaken till allt lidande i världen, typ. Man är "bara sur" hela tiden. Man är för hård och sträng. Man bara tjatar. Man är för överbeskyddande. Man bryr sig "för mycket". Man "bryr sig inte alls".

Lilla Ängelen själv hon bidrar såklart INTE ett DUGG till den dåliga stämningen som just nu råder i familjelägret. Alla bara jävlas med henne för att det är så HIMLA KUL!

Äh, jag drar tillbaka till Venus!!!!!!

6 kommentarer:

Sarah sa...

Ja, jag är glad att jag har pojkar...TROR att det är lite lättare...PUH! Men det blir väl bättre - så småningom!! Kram

imse sa...

Ja, jag har söner och har inte haft de här problemen. De är nog lite lättare att handskas med.

Anonym sa...

Här ramlade jag in av en slump och oj, oj, jag fasar lite inför tonåren, har ganska små barn fortfarande. Kanske bäst att göra sig redo redan...Ha det bra.

Helena sa...

Jaaa du, fy f---n! Ibland vill man bara skicka iväg dom nånstans tills dom blir sisådär 38år!!!

Anonym sa...

Nej, snälla Eva dra inte till Venus! Skulle sakna dig alldeles för mycket!
Och du vet ju att snart är din minsta ängel stor hon med. Fortsätt bry dig, det lönar sig i längden. Fast den lilla förstår det just nu. Jag tycker i alla fall att du är görgo.

Malin sa...

Jag har fyra flickor! 16, 14, 5 och 3. Än så länge har det inte varit några duster att ens nämna med mina stora men än är det inte försent så jag pustar då rakt inte ut än. Mina små har ett något häftigare temperament än de stora så hur det blir när de blir tonåringar återstår bara att se.
Men lycka till med din lilla ängel.