onsdag 25 februari 2009


Lillelördag

Apropå ingenting egentligen...eller kanske ändå - tur att man inte har "alkoholistiska tendenser" !! Jag skulle aldrig orka festa till mitt i veckan i väntan på den obligatoriska lördagen, som ju infaller med hela sex dagars mellanrum. Förstår att det måste vara en pina att behöva vara törstig så länge....

" En ska supa mens en ä nökter, för sen blir dä engen ordning m´ät ".

Nä, skämt åsido. Alla har vi väl personer i vår närhet - grannar, vänner, bekanta eller anhöriga, som tar tillfället i akt att utnyttja denna extra dag i veckan. Jag menar inte att man måste vara alkoholist för det, men om man inte kan hålla sig till helgen kommer kanske man bör tänka till lite. Man är ute på hal is. Rätta mig gärna om jag har fel.
Så - det var dagen moralkaka. Hoppas den smakade!


5 kommentarer:

Helena sa...

Håller med du... Själv har jag inte tid med "alkoholistiska tendenser"..., och absolut inte mitt i veckan. Med tonåringar i huset känner jag dessutom att jag alltid måste vara i "kördugligt skick". Pinsamt om mamsen är på lyset om ungen vill bli hämtad nånstans.......
Kram

Malin sa...

Hej! Tack för hjälpen, nu har jag lagt in en liten film.

Apropå lillelörda. jag kan inte fatta att folk ens måste dricka varje helg. Jisses en annan tar någon gång var tredje månad eller nåt sånt. Det är vad man mäktar med eller ja har lust på helt enkelt. Men det kan ju bero på att man har år av sömnbrist och tonåringar som ska köras hit å dit. När de blir stora kanske man kan avnjuta ett glas vitt på lördagen utan att huvudvärken genast bryter ut. Jisse vad jag "maler". Ha det bra!

Helena sa...

Läste din kommentar hos mig precis! Var rädd om dig och bromsa i tid.... Kramix

Malin sa...

Din hjälp var alldeles ypperligt bra!
Den lilla dodingen på din blogg var det ett nytt litet barnbarn? Sååå gosig! Farligt man blir ju sugen. (trots alla sömnlösa nätter som inte ens är över ännu ibland)
Men nej! Jag får dempa mig, fyra räcker.
Får vänta på barnbarnen nu! Kram

Sarah sa...

Wow! Har du en "kändis" som följer din blogg! Häftigt! Kraam