måndag 9 februari 2009

Utmanardags igen!

Sören Olsson utmanar sina läsare att: publicera den sjätte bilden ur den sjätte bildmappen på datorn och så skriva nåt om bilden.
Det blev...eh...den HÄR bilden för mig:
Karolinas ilskna kaninhona "Snuttan", eller Killerrabbit som vi kallade henne. Hon bet hårt kan jag lova när man kom där så snällt och skulle ge henne lite maskrosblad eller en gyllene morot. Fruktansvärt otacksamt djur! Man hann inte reagera - hon bara anföll när man stack ner sin lilla hand i buren. SMACK så hade man blodiga märken efter gula kanintänder! Vi satte därmed ut henne på Blocket och skrev helt ärligt i annonsen att detta var en rubbad kanin! Trodde inte mina ögon när svar efter svar drällde in. Det var t o m en tjej långt uppe i Norrlandstrakten som ville förbarma sig över detta odjur. Men till slut var det en "tjej" i min ålder som fick henne. Skönt - man ville ju inte göra nåt stackars barn besviket.
Så nu bor Snuttan strax norr om Göteborg - om hon inte blivit söndagsstek vill säga.
Jag uppmanar mina läsare och fans (hehe) att anta utmaningen!

4 kommentarer:

Helena sa...

Som ett av dina trogna fans (hihi....) så har jag givetvis antagit utmaningen!
Kramix

Namn: Eva sa...

Antagningen är antagen och publicerad! Tack för att du gav mig uppgiften ...alltid kul!!!

HA det gott/Eva

Namn: Eva sa...

Är trött ser jag! JAg naturligtvis vara UTMANINGEN är antagen ;-)

Namn: Eva sa...

Fel en gång till ... jag ger upp! Du vet vad jag menar ;-)