fredag 16 januari 2009

Mera spyor...


Ja ja män, du har helt rätt Motorcrossänkan. Jag åkte på vinterkräket! Trots 18 liter hand/ytsprit, handskar och förkläde inne hos vårdtagarna. Men jag tror jag vet hur jag fick det! Jag tog en knäckemacka med OST i personalrummet på frukostrasten. Caliciviruset lever 28 dagar på en ost, upplyste regionens hygiensköterska mig om senare på eftermiddagen. Och ni vet väl hur "folk" hyvlar ost? Vissa måste ju bara sätta hela näven på den medan de skär. Så ät inte ost på allmänna platser under tiden vinterkräksjukan härjar - det är mitt råd!
Å lär folk hyvla ost - jag kommer inte tiga nästa gång jag ser nån lämna sina tumavtryck!
Stackars Karolina bara. Hon har ju emetofobi och flydde hals över huvud till mormor när hon såg vart det barkad hän med mig. "Du kommer att få magsjuka, mamma! Det ser jag på dig!"
Så hon har flyttat över helgen, kan man nog påstå. Kommer nog inte att sätta sin fot här hemma förrän vart enda litet calici är utrotat. Det är så synd om henne men vi har sökt hjälp för det nu. Så det kommer att ordna sig så småningom. Snart hoppas jag, för detta tar på hennes krafter. Hon kan inte sova på nätterna, stackarn...

Nu har jag inte pratat med "Ulrik" sen kl 8 i morse så jag hoppas att skiten är över för den här gången!
Ska "fira fredag" med ett glas Proviva blåbär och ett par skorpor. Mums!
Calicivirus

4 kommentarer:

Helena sa...

Stackars dig! Det är så ÄCKLIGT med vinterkräksjukan! Men du..., det funkar med konjak oxå!!! Mycket roligare en fredagkväll än Proviva!!!
Krya på dig!
Kram

Christina och Carina sa...

Det funkar med Wisky också!!! Ditt virus är nästan snyggare än mitt!!!Det kan inte vara många kvar på jobbet nu?

Christina och Carina sa...

Svar på Din kommentar. Kitty? Ja du ser, fick inte rätt på namnet en gång. Förkylning ok...psykiskt, njaaa kunde vara bättre men det går framåt.

Namn: Eva sa...

Krya på dig ... synd att du inte har fått genen som håller dig frisk då alla andra spyr!!! Jag har fått den, tack o lov!