torsdag 20 november 2008

Snart är det fest...

...för oss kommunalanställda och vartenda fruntimmer i Mellerud verkar desperat leta efter kläder och tillbehör! Var inne och betalade denna tjusiga klänning som jag tänkte ha på mig. Träffade ett par andra kommunalanställda i en av köpingens TVÅ klädbutiker. Vi konstaterade att många nog kommer att ha samma blåsor på sig....haha.....Tur det inte är nobelmiddag vi ska på, utan bara julbord med dans....95% kvinnor....kul....

Så...nu har jag klänningen - MEN vad ska jag ha till den då??? Var inne i köpingens ENDA skoaffär för att möjligtvis hitta ett par mörkbruna skor eller stövlar. Snacka om att hamna i ett svart dike! Svart, svart, svart. Ska jag behöva åka till Trollhättan imorgon? NÄÄÄJJ..vill inte!
Hur gärna jag än vill handla lokalt så är det stört omöjligt när det gäller kläder - skiiiiitatråkiiiit på ren dalsländska!
Min frisyr kan jag inte visa upp på bild av en enkla anledningen att ni inte skulle se nån skillnad! Men jag HAR faktiskt tonat ner färgen lite och gjort lite guldiga slingor samt klippt mig...hela 3 cm!!!!




4 kommentarer:

Christina och Carina sa...

Men snygg är den.....Himmel jag såg inte att du gjort något åt håret! Var väl helt inne i att Nettan skulle handla men inte köpa samma somm mig. Snacka om kul i Mellerud när man skall handla..

Helena sa...

Jättesnygg var den!! Vore ändå kul att få se en bild på dina guldslingor.... Kram

Emma Grenander sa...

Men, mamma vilken tjusig klänning! Om du tröttnar på den nångång så vet du vem du kan skänka den till ;) Mää, om du åker till trollhättan så kan du ju hälsa på mej! Eller ännu bättre, ta med MEJ på shoppingrunda ;) Jag röstar på det sista alternativet :D

Namn: Eva sa...

Jag känner mig mycket hedrad över att du anmält min blogg, TACK!

Brukar läsa dn blogg oxå eftersom jag gillar din humor. Blir ofta full i skratt. Nu senast när jag läste "julbord med dans, 95% kvinnor".

Hoppas du får kul på festen trots kvinnodominansen ;-)

Hälsningar
Eva