måndag 3 november 2008

Så var min härliga långledighet till ända...

...å då känns det faktiskt skönt att börja jobba igen! Helgen har varit av varierande innehåll. Först och främst har jag fixat med Sofias födelsedagskalas - hon hjälpte ju till lite själv också för hon bakade Philadelfiatårtorna!
Kalaset hade vi igår och vi var 12 pers + lille Lukas och jag får verkligen snart SPADER på våran trångboddhet!!!! Kenneth tycker det går hur bra som helst - "det är ju inte så många kalas om året" - nä då, bara en 7-8 stycken....och vi blir ju liksom inte färre. Sofia har visserligen lovat att vänta med barn några år till, SOM TUR ÄR!! Jag börjar bli smått desperat. Så om ni vet nåt hus, lerhydda (modell STÖRRE), lövkoja, slott eller barack så PLEASE------>call me!!









På lördagen åkte brorsan och jag till Örsjön med en - av mig tillverkad - "gravsmyckning" (se det misslyckade fotot nedanför). Pappsens aska är nämligen strödd i hans älskade fiskesjö och en vackrare sista viloplats får man leta efter. Det känns SÅ rätt. Jag åker tusen gånger hellre och sätter mig och minns min far vid sjöstranden än att jag sätter mig på en kyrkogård.







2 kommentarer:

Emma Grenander sa...

det låter som en väldigt bra ide! :)

Helena sa...

Man undrar ju.... Vad blev det för present till Sofia!!??
Kram