torsdag 6 november 2008

ANTI-rynkkräm tack...

...jag vet inte riktigt vad han menar med det, min käre man, men när han var på Finlandskryss häromsistens så hade han köpt en present till mig. Ett set från L òreal med dag- natt- och ögonkräm med antirynkeffekt!!!! Han skyllde på att han varit så grymt bakfull när han varit i taxfree-shopen, att han bara hade tagit första bästa förpackning som stod i hyllan!

Ok, tanken var ju god...eller inte....(fick en ½ meter Toblerone också, lite motsägelsefullt om han nu vill att jag ska vara smal och rynkfri). Började i alla fall att smörja in mig med dessa krämer med resultat att jag ser äldre och rynkigare ut än någonsin! Jag TÅL inte skiten antagligen! Det kliar nåt jävulst i ögonvrårna och jag är rödfnasig och torr som fnöske!

MEN - det kan även vara så att jag inte tål sminkborttagningslotionen jag fick av samme äkta man när han var på Travkriteriet i Malmö för nån månad sen! Jo det är sant!! Där hade det stått nån brutta från Oriflame och sålt små påsar med ovan nämnda lotion, ansiktsvatten och läppenna (med kort datum!). Hon visste väl att det var många äkta män där på NÅDER från sina fruar, och som därför tog chansen att se till att karlarna kom hem med en liten "försoningsgåva" till frugan.
Nä så nu får det bli Apotekets parfymfria hudlotion några dagar och jag hoppas verkligen att jag får tillbaka min släta persikohy ... hoppsan där ljög jag lite - nä men jag vill tillbaka till mitt habitualtillstånd åtmindstone, det är väl inte för mycket begärt?

3 kommentarer:

Helena sa...

Hehehe..... Vilken sköön hund!!! Jag brukar titta på min kurviga lekamen och trösta mig med att "Jaja.... Magra människor har mer problem med rynkor...." Man får ju trösta sig med nåt....!
Kram

Sofia sa...

Hahahaha, Kenta är för rolig i bland!!

Christina och Carina sa...

Skippa Oriflameskiten.... Är kända som allergiframkallande.