torsdag 13 november 2008

Nä nu JÄ---R...

...måste jag ta mig i kragen! Fläskmagen ska bort - en gång för alla!!! Det första jag hörde i morse när jag satte på radion var att nya forskningsresultat påvisar att BUKFETMA även hos normalviktiga ökar risken för diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och cancer med 13%!! JAG VET JU DETTA - varför i hela Hälsingland gör jag då inte något åt det på min kropp??? Är jag helt dum eller???
Jag har:


1. BUKFETMA

2. FÖR HÖGT P-GLUKOS (6,9 mmol/L fastande i förrgår!)

Alltså risken för att jag får diabetes är överhängande. Många fler med mig bär också på sjukdomen utan att veta om det. Det är ju det som är så lurigt med Typ 2 diabetes! http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/diabetes/article351382.ab

Så nu är det slut med snaskandet och NI gott folk är mina vittnen. Mätte mitt midjemått förut och blev inte glad. Vägde mig också och blev inte gladare. Så okey här kommer värdena.................78 kg GAAHHH...........100 cm runt magen GAAAAAAAAHHHHHHH!!!!
Mitt mål är nu att minska minst 20 cm i midjan. Vikten skiter jag i - den borde ju inte bli högre om jag minska mitt midjemått. Kvinnor ska inte ha mer än 88 cm i midjemått och för män går gränsen vid 102 cm. http://www.suntliv.nu/AFATemplates/Page.aspx?id=10284
Så snälla Ni där ute i cyberspace - ge mig en välförtjänt spark där bak och önska mig lycka till. Ni som är i samma situation som jag - häng på!



2 kommentarer:

Sofia sa...

Lycka till mamma!! Jag tror du kommer klara de galant.. Här får du en lyckospark!
Puss å kram

Christina och Carina sa...

Hur fan har du mätt?? Jag väger 71 kg och har ett midjemått på 96 cm???Det måste ju betyda att jag måste hänga på eller??


Christina