onsdag 26 november 2008

My god - jag är en säkerhetsrisk!!

Öppnade min hotmail för en stund sen där jag fått ett mycket allvarligt meddelande! Mitt Ad-sense-konto hade avaktiverats - pga att det innebar en "betydande risk för Adwords-annonsörer" och kunde innebära att dessa kunde skadas ekonomiskt i framtiden". Fy attan - det låter verkligen allvarligt! Jag fattar bara inte varför lilla jag, skulle kunna orsaka denna stora katastrof???!!! Kan det bero på att jag ett fåtal gånger, då från jobbets dator, har klickat på mina "egna annonser"? Jag menar, jag vill ju faktiskt se vad det annonseras om ibland på MIN BLOGG!! Hur ska jag annars kunna påverka och t ex blockera sånt som jag inte står för?

Ja detta var min första reaktion - sen kom den andra...JAG KÄNNER MIG IAKTTAGEN. "De" vet uppenbarligen var jag jobbar...man kan ju bli nojjig för mindre!!
Så Big Brother om du ... och det gör du naturligtvis....läser mitt lilla inlägg. Jag tar av mig mössan, ställer mig på knä och ber ÖDMJUKAST om FÖRLÅTELSE! Jag ska ALDRIG mer klicka på en endaste liten annons någonstans!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Visst är det läskigt?? Maken har fått gps i sin lastbil vilket innebär att folk från de centraler som han lastar på kan ringa och säga att "jag ser att du är där och där, kan du....?" etc... Så jovisst, storebror har koll!!!Kram

Malin sa...

Hmmm inte trevligt! Men hur vet de att det är just du som har klickat, kan det inte lika väl vara dina jobbarkompisar. Hoppas det ordnar uppsig iaf.

Emma Grenander sa...

Jag saknar dej mammsen!! Fast du är en säkerhetsrisk :)