fredag 1 januari 2010

TJUGOHUNDRATIE

Jahaja. Då är det helt plötsligt år 2010. Det blir krångligare och krångligare att säga årtalen! Tänka va lätt det var att säga nittonhundrasjuttiosju - det låg liksom bättre i munnen!!Tjugohundratio eller tvåtusentio - risk för vrickad tunga!

Vad gjorde ni för skoj igår då? Mår ni bra föresten? Det gör jag, men lite segt är det ju, men mest pga sömnbrist. Kom i säng 03.45. Vi spelade Buzz så att vi glömde både tid och rum. Jag vann!! Dessförinnan var det tre-rättersmeny med lite gott vin till. Tolvslaget firades ute i kölden bland raketerna - alla andras, vi våra snåljåpar hade inte köpt några egna!

Idag har vi varit och hämtat hem tonårsängeln som firade nyår hos Fredrik III i Färgelanda. Fick efter mycket gråt och tandagnisslan namn och telefonnummer till hans mamma i förrgår. Kändes ju inte så kul att lämpa av henne hos för mig främmande människor, flera mil hemifrån, utan att stämma av med mamman att det var okey. Att hon fanns som en backup om det skulle hända nåt och att hon då kunde ringa till oss! Något som jag ser som en självklarhet, men som lillstumpan tycker är höjden av pinsamhet!

Men mamman tyckte naturligtvis precis som jag och det kändes så skönt att träffa henne och byta telefonnummer. Det räddade min nyårsafton!

6 kommentarer:

Helena sa...

Hrmmm... Jag har ju av och till mina ungar i f-landa då faderskapet bor där. Jag förstår till fullo att du vill kolla av med doteras nya "svärmor"... Man vet ju aldrig vad ungen råkar ut för för folk!!! Men JOOO.... Jag är oxå världens PINSAMMASTE, SKÄMMIGASTE morsa!!!! Ett gott nytt decennium önskar jag dig! Kramelikram helena

Innapingpong sa...

Jaadu...det här med tonåringar...inte alltid enkelt, svårt att få dom förstå att det är omtanke och kärlek bakom våra "pinsamma" handlingar!!!
Kram o god fortsättning på 2010!

anne sa...

Hos oss har inte det där med nummer till en fast telefon varit ett problem när ungarna varit på vift, antagligen för att de inte varit på vift i större utsträckning och när de varit det, så har det varit till kända ställen. Jag höll några enklare predikningar om den falska tryggheten i mobiltelefoner, om något skulle hända ungarna, vad hjälper mobilen då? Inte vet jag i vilken buske jag ska börja leta! Men, av någon outgrundlig (och underbar) anledning dricker inte våra tonåringar. Inte vet jag om det har med en annan av mina små predikningar att göra, att alkohol före 18 är olagligt, men äldsta sonen är 18 och visar inget som helst intresse än. Det är väl bara att tacka och ta emot antar jag.

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en God Fortsättning på nya året.Känner på mej att det blir ett kanonår.Ha en mysig och skön lördag .Jättekram Rita.

Eva sa...

Helena: Nä man har ju hört ett och annat om Färgelanda...det är ju där polisen är jämt när man behöver dom i Mellerud!

Inna: Ja jag tänker fortsätta var pinsam så länge det behövs!

Anne: Nä min tonårsängel dricker inte heller och det är ju skönt - men tyvärr kan de ju råka ut för saker även om de är nyktra!

Sarah sa...

Vi var hemma och hade familjemyyys!! Låter som du också haft trevligt?! Gott nytt år på dig! Kraaam!