tisdag 12 januari 2010

ÄR JAG MITT YRKE, TRO??


Det har upptäckts att jag har högt blodtryck och därför uppmanades jag att uppsöka läkare. Eftersom jag är ledig idag, tog jag tag i detta imorse och ringde min vårdcentral. Och jag gjorde det igen!!! Det jag alltid gör när jag ringer vårdcentralen som privatperson:

Tut, tuuuuut, tuuuuut....

"Vårdcentralen Bäckefors, Anna undersköterska", svarade det i telefonen.

"Hej, Eva sköterska Hemsjukvården Mellerud", säger jag *smockar till mig själv i pannan och stampar foten i golvet*
"Näalltsåvadsägerja....hm alltså jag heter Eva Magnusson och jag är ledig idag alltså jag ringer privat - för min egen del alltså...gahhhh....och jag behöver beställa en läkartid för jag har högt blodtryck.......bla bla bla" , svamlar jag.

"Hahahaha, jaha du är ledig idag. Jag förstår...bla bla bla. Kan du komma på torsdag, tror du? Men då kanske du inte är ledig, hahahaha?" skrattar uskan.

Ja som sagt - att jag aldrig lär mig!! Detta upprepar sig varje gång jag ringer en sjukvårdsinrättning "off duty", vare sig det gäller mig själv eller nån av mina ungar och det är så jäkla besvärande!!
Ibland möts man bara av en pinsam tystnad och då är det nån snipig, humorbefriad människa som svarar, men oftast är det en glad galosch som Anna i andra ändan, som gör att man slipper gå och hänga sig eller nåt!

7 kommentarer:

Sofia sa...

Haha;)
På den bilden ser jag att jag faktiskt är väldigt lik dig!

Bibban sa...

haha det där har jag varit med om..fast då svarade jag Hotel....gomiddag, fast jag jobbade på kirurgen ;))

imse sa...

Ja det kan vara svårt det där!

anne sa...

Men, det där är väl just det som biomedicinska analytiker avundas syrror; syrror är syrror för livet, biomedicinska analytiker...ptjaa, är det på jobbet. Yrkesstolthet! Även om jag fattar att det inte är just det du menar, men kanske ligger det en sund portion stolthet bakom att du gör så?

Sarah sa...

Hahaha! Ja, sådär har jag också gjort någon gång när man har jobbat för mycket!! Arbetsskadad, helt enkelt ;) Kraaam!

B i t t e sa...

Hahaha, känner igen det där. Jobbade som postkassör för mååånga år sen och det hände då och då att jag svarade "Posten, Värnamo 1, det är Bitte..." Det är svårt det där med att skilja på yrkes- och privatroll ibland :-)

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha! Vad bra att du slipper hänga dig!
Och dra mig baklänges, va snygg du är!