torsdag 28 januari 2010

BACK ON TRACK...

Detta var var jag behövde - 6 dagars ledighet! Har bara tagit det lugnt, gjort saker och ting som det fallit sig utan att stressa. Har käkat min blodtrycksmedicin i lika många dagar och känner ännu inte av några biverkningar och förhoppningsvis har trycket sjunkit såpass mycket att jag slipper någon doshöjning. Får kolla imorgon på jobbet...

Förmiddagen har jag spenderat hos en av mina bästa vänner. Drack flera muggar kaffe. Den kombinationen ska ju vara bra för motverka typ 2 diabetes - goda vänner och mycket kaffe. Sämre medicin kan man ju tänka sig, eller hur?
Och så skiner ju solen idag och det är ett par minusgrader igen. Bara en sån sak!

Hör vad positiv jag är!!

Har börjat granska bostadsmarknaden igen i jakten på Huset. Men attans vad lite hus det är ute till försäljning. Man kanske skulle annonsera själver...? Ja, minsann så får det bli!
"Hus sökes med inte ALLT för stort renoveringsbehov (helst inget alls...eller ja tapetsera och måla om lite här och där få väl gå...). Minst 110 kvm. Minst två toaletter. Minst 3 sovrum. Stort kök. Stor tvättstuga. Stort vardagsrum. Helst i underhållsfritt tegel (men alltså.....jag tänka mig att frångå det kravet). Trädgård = ett krav!"

Nåt sånt. Tips?

4 kommentarer:

Bibban sa...

Du kommer helt klart att få napp..;)) kram, och du vad skönt att trycket är bättre
Bibban

B i t t e sa...

Ja, varför inte? Kan ju hända att nån som inte kommit till skott får upp ögonen och ser sin chans. Då blir det ju kanon! Lycka till!

nillas liv på pinnen sa...

Det låter som vårt hus förutom köket, för det är ganska litet. Men vi har middagsbord i vårt stora vardagsrum så det funkar ändå.
Men vi tänkte i och för sig bo kvar.

imse sa...

Vad skönt med positiva tankegångar igen.

Lycka till med annonsen, en god idé.

Kram